הצעה: שחרור פולארד תמורת שחרור מחבלים

חשש בוושינגטון מקריסת השיחות בין ישראל לפלסטינים הביא להצעה של הממשל האמריקאי לשחרור יונתן פולרד בתמורה לאימוץ נייר המסגרת של קרי ושחרור מחבלים. ח"כ מוטי יוגב בתגובה: "הצעה לא מוסרית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/03/14 11:51 כא באדר ב'

הצעה: שחרור פולארד תמורת שחרור מחבלים
תמר הירדני, ויקיפדיה העברית, צילום: תמר הירדני, ויקיפדיה העברית

חשש בוושינגטון מקריסת השיחות בין ישראל לפלסטינים הביא את הממשל האמריקאי להצעה כמעט חסרת תקדים - שחרור המרגל הישראלי יונתן פולארד בתמורה לאימוץ נייר המסגרת של ג'ון קרי ושחרור מחבלים על ידי ישראל.

חבר הכנסת מוטי יוגב מגיב לדברים ואומר "זו הצעה לא מוסרית מבית מדרשם של אובמה וקרי, שבאופן אובססיבי ממשיכים לטעות במדיניות החוץ שלהם באופן גלובלי בכל העולם ובמזרח התיכון בפרט ויש לדחותה על הסף".

"את יונתן פולארד היה צריך הממשל האמריקאי לשחרר מזמן, הן משום שמזמן עבר את קצובת עונשו ביחס לכל עציר אחר, הן מסיבות הומניטריות של מחלתו, לציין שאף במות אביו לא ניתן לפולארד שחרור, לא להלוויה ולא לשבעה", מציין יוגב.

"גם פדיון שבויים בהלכה היהודית אין פודים במחיר המסכן חיי אדם אחרים, וממעט היכרותי את אישיותו של יהונתן פולארד וגבורתו, גם הוא לא היה חפץ בכך", ממשיך יוגב ואומר. "זו הצעה לא מוסרית משום שנייר הכניעה שקרי רוצה להגיש לנו הוא חד צדדי ומבקש את טובתם של הפלסטינים ואת נישולנו מארצנו ופגיעה בביטחוננו".

"אילו לא שלטנו ביטחונית בכל רחבי יהודה ושומרון, לא היינו פוגעים אתמול יום שבת ברוצחים מג'נין, יהודה ושומרון היו חוזרים חס ושלום לשליטת חמאס ומשם הם היו פוגעים בנו. זו הצעה לא מוסרית משום שהאמריקאים כפו אותנו לתנאי מוקדם למשא ומתן של שחרור רוצחים, בלא שקיבלנו דבר. שחרור רוצחים לא התבצע מעולם בארה"ב ובשום מדינה דמוקרטית והוא צעד לא מוסרי", מוסיף יוגב.

עוד פונה יוגב לנשיא ארה"ב ברק אובמה ולמזכיר המדינה ג'ון קרי ואומר "אתם מתדרדרים בכל אימת שאתם נוגעים במדיניות חוץ, גם במזרח התיכון. הרפו את ידיכם, גם מסכסוך זה. אנו נדע להביא לשלום בשטח, ורצוי שבלא מעורבותכם הלא מוסרית בסוגיה זו".