הצעה חדשה מבקשת להעלות את שכרם של רבני הערים

על פי ההצעה, שכרם של רבני ערים גדולות יעלה בכ-10,000 שקלים בתוך כחודשיים. ההצעה, שהוגשה על ידי השר לשירותי דת, תועבר לאישורו של הקבינט החברתי-כלכלי

חדשות כיפה אורי פולק 29/01/12 10:13 ה בשבט התשעב

הצעה חדשה מבקשת להעלות את שכרם של רבני הערים
יעקב מרגי, צילום: יעקב מרגי

על פי הצעה שגיבש השר לשירותי דת, יעקב מרגי, יזנק שכר רבני הערים באלפי שקלים, זאת ללא דיון בכנסת. על פי הדיווח באתר "כלכליסט", ההצעה תוגש לקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר, יובל שטייניץ, התומך בהצעה. במידה ותאושר, שכר הרבנים יעלה תוך חודשיים.

על פי ההצעה, שכרו של רב עיר המונה למעלה מ-250 אלף תושבים, יזנק בעשרת אלפים שקלים, זאת לעומת שכרו של עיר המונה בין 50-100 אלף תושבים, אשר יזנק בכ-12 אלף שקלים. ההצעה תקפה לרבנים שנכנסו לתפקידם החל מחודש ינואר 2006 ואילך.

בשנת 2005 ביצעה הממשלה הפחתה בשכר הרבנים, על מנת להקל על קופת העיריות והמועצות הדתיות. ההצעה החדשה מבקשת "לתקן" את אותה החלטה, אשר "הפחיתה משמעותית את שכרם של רבני העיר ופוגעת פגיעה קשה ברבנים, משום שלדעת המשרד לשירותי דת, השכר הנהוג אינו משקף נאמנה את היקף המטלות, האחריות והסמכויות המסורות בידיו של רב עיר".

כ-120 רבנים מכהנים היום כרבני ערים בישראל, כשעלות התוספת בשכרם מוערכת בהיקף כולל של מיליוני שקלים בשנה.

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובהלכיפה כי "ההחלטה על העלאת שכר רבני הערים החדשים מתקנת באופן חלקי עיוות בהחלטה אשר התקבלה בשנת 2005 בה קוצץ שכר הרבנים החדשים בכ- 75%. כעת, ההחלטה מבקשת להעלות את שכרם בהתאם להיקף פעילותם. ראוי להדגיש כי מדובר ב-6' רבנים בלבד ולא כפי שפורסם".

כבר לפני כשנה, בדיון שהתקים בועדת הכספים של הכנסת, הודיע הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, כי המשרד הצליח להגיע להסכמה עם השר לשירותי דת, יעקב מרגי, בסוגיית שכרם של רבני הערים. על פי ההסכמה שטרם אושרה, שכרו של רב עיר יעמוד על 80% משכרו של מנכ"ל הרשות, בה מכהן אותו רב. יו"ר ועדת הכספים ציין במהלך הדיון כי יש להגיע לשוויון מלא בשכר ובתנאים בין רבנים חדשים וותיקים. ההצעה נגנזה וכעת מועלית במתכונת מחודשת לדיון בקבינט החברתי-כלכלי.