הצלחה לרשימות הדתיות בבחירות ללשכת עורכי הדין

הרשימות "צדק ומשפט" ו"טוב ללשכה" זכו ל-2 מנדטים משותפים בלשכת עורכי הדין. לראשונה נכנסו גם שני נציגים חרדיים לועדות הלשכה

חדשות כיפה אורי פולק 22/06/11 15:40 כ בסיון התשעא

הצלחה לרשימות הדתיות בבחירות ללשכת עורכי הדין
יחצ, צילום: יחצ

הצלחה לרשימות הדתיות בבחירות ללשכת עורכי הדין, שתוצאותיה התפרסמו היום (ד'): רשימת "צדק ומשפט" המשותפת לדתיים וחרדים זכתה ל-712 קולות' ורשימת "טוב ללשכה" החרדית זכתה ל-417 קולות - זאת מתוך 14,804 הקולות הכשרים. הסיעות זכו בכך ל-2 מנדטים מתוך בלשכת עורכי הדין.

רשימת "צדק ומשפט" הצליחה להכניס את העומד בראש, עו"ד יצחק נטוביץ, כחבר מטעמה בועדה הארצית של לשכת עורכי הדין ואף את נציגה עו"ד אביר דיין לכהן כחבר בועד המחוז של ת"א. רשימת "טוב ללשכה" התהדרה בשני נציגים חרדים בלשכת עורכי הדין: למחוז ירושלים נבחר עו"ד יחזקאל רוזנבלום, ולמועצה הארצית נבחר עו"ד שלמה לינצר.

הרשימות אף זכו להצלחה נוספת, זאת בשל תמיכתן ביו"ר הלשכה הנבחר, עו"ד דורון ברזילי. ברזילי גרף 7,500 קולות, בעוד שבמתמודד הנוסף, גיא רון, בחרו 6,100 עורכי דין. בכך הדיח עו"ד ברזילי את ראש הלשכה המכהן גיא רון, ובכך חולל מהפך לאחר 12 שנים בהן שלטה סיעתו של גיא-רון, 'לשכה אחרת', בלשכת עורכי הדין.

עו"ד יצחק נטוביץ ברך על ההישג של רשימתו, "צדק ומשפט", ומסר לכיפה כי הוא "מברך על ההישג הראוי לציון של הרשימה הדתית מסורתית שלראשונה רצה כרשימה עצמאית בבחירות ללשכת עורכי הדין, והצליחה לקבל תמיכה משמעותית מציבור עורכי הדין הדתיים והמסורתיים. אנו מאמינים כי בשיתוף פעולה עם חברי הלשכה הנבחרת והיו"ר החדש דורון ברזילי נוכל להוביל סדר יום יהודי וערכי במערכת המשפט".

הרשימה ציינה כי בכוונתה, לאחר הבחירות, לפעול ולהשפיע בוועדות השונות כדי לקדם את מינויים של נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי דיינים ולהשפיע על בחירת דיינים בוגרי ישיבות הסדר וישיבות גבוהות ציוניות למערכת בתי הדין הרבניים, ולוודא כי תקציבי הלשכה יופנו ויוקצו למטרות ראויות, לכנסים בעלי תוכן ולמטרות חברתיות.

עו"ד ברזילי מסר עם ניצחונו כי "לשכת עורכי הדין יכולה להתפאר בכך שאלפי עורכי דין לקחו חלק בהליך דמוקרטי מכובד". לדבריו, "זה הזמן לאחד את השורות ולהניח את המחלוקות מאחור. אני אהיה ראש לשכה של כולם. לפנינו אתגרים מורכבים ובכדי שנוכל להם יש לבנות מחנה מאוחד אל מול המשימות שלפנינו".