הציונות הדתית הליברלית מברכת על מסע ההסברה של הר המור

ניסיון לגישור על הפערים? רבני בית הלל ואנשי נאמני תורה ועבודה שיגרו לאנשי הר המור ברכות לרגל מסע ההסברה שנחשף ב'כיפה'. הרב נויבירט: "בטוחני שהציבור ילמד מכם רבות"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 08/05/14 14:44 ח באייר התשעד

הציונות הדתית הליברלית מברכת על מסע ההסברה של הר המור
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

בשבוע שעבר פרסמנו אודות יציאה ראשונה של הר המור למסע הסברה על ליבה של הציונות הדתית בנוגע לסוגיות דת ומדינה זאת באמצעות הארגון "מרכז ליבה". פרסום הדברים הביא לתגובות חיוביות מצד גורמים רשמיים המזוהים עם הציונות הדתית הליברלית שברכו את רבני הר המור בדבר צעדי ההסברה החדשים.

הרב רונן נויבירט, יו"ר ארגון רבני בית הלל, ארגון שזוכה לביקורת רבה בקרב אנשי הר המור ומרכז ליב"ה, שיגר דברי ברכה לאנשי הר המור וכתב "מאוד שמחתי, ולא בציניות, לקרוא את הידיעה על מאמציכם לצאת לשטח למסע הסברה, ימי עיון וכדומה" כתב הרב רונן נויבירט, יו"ר ארגון רבני בית הלל לרבני הר המור, "בטוחני שהציבור ילמד מכם רבות ובוודאי שגם לי הקטן יש רבות ללמוד מכם וממסירות הנפש שלכם למען תורת ישראל. יתכן שבנושאים מסוימים, אולי אף בנושאים רבים, אני בעניות דעתי איני סובר כמותכם, אך אין בזה בכדי לפגוע בהערכתי אליכם", כתב הרב נויבירט.

בחודשים האחרונים החריף השיח בין הציונות הדתית הליברלית לזו השמרנית בין השאר בעקבות ריבוי הצעות החוק בנושאי דת ומדינה והרבנות הראשית. מדובר על שיח ביקורתי ותיק אולם כזה שהחריף מריצת הרב דוד סתיו לרבנות הראשית לישראל והמשיך להצעות חוק הגיור. בעקבות הכתבה ב'כיפה' שסקרה את מאמצי ההסברה החדשים של המור, לראשונה יוצאים הארגונים הדתיים ליברלים בדברי ברכה וללא תיאום ביניהם.

דברי ברכה נוכח צעדי ההסברה החדשים קיבלו הר המור אף משמואל שטח, מנכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה, תנועה שזוכה לביקורת רבה מאוד בקרב אנשי הר המור ומרכז ליב"ה. "תנועת נאמני תורה ועבודה מברכת על הכניסה הרשמית והגלויה של אנשי הר המור לפעילות בענייני דת ומדינה" הגיבו בתנועה הדתית ליברלית, "נושאים אלו חשובים דיים על מנת שידונו בהם, ילבנו אותם ויחדדו את הביקורות ואת התיקונים הנדרשים. דווקא הצפת נקודות המחלוקת באופן גלוי, ולא פעולות חשאיות באמצעות לחץ של רבנים ואחרים על גורמי מפתח, תביא לנטרולן של שמועות, תחושות ומחלוקות הבאות לעיתים קרובות ממקום של אי הבנה. הציבור יוכל לקבל את החלטותיו מתוך הבנת נקודות המחלוקת ובירורן בצורה שקופה, לטובת עם ישראל".

נוסף לדברי הברכה הוסיף יו"ר רבני בית הלל ובקש מרבני הר המור "להקשיב לעם ולא רק לומר את דברכם. הקשיבו ללבטים, לקשיים, לאתגרים, לערכים, הסתכלו על האנשים בגובה העיניים ונסו ולו לרגע קט להיכנס לנעליהם" כתב הרב נויבירט בביקורת מרומזת, "או אז, נזכה לקיים מחלוקת לשם שמיים - שם ה' יתגדל מכל מחלוקת והתורה תתעשר ותתחזק. מתוך הבנה ש'אלו ואלו דברי אלוקים חיים' נוכל יחדיו לחזק את כלל הציבור, אלה בכה ואלה בכה, ונוכל לטפס כולנו יחדיו אל פסגת הר ה' אל בית אלוקי יעקב, לא טיפוס בקו אחד בלבד, אלא במספר מסלולים מקבילים המובילים כולם אל הפסגה".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il