הצהרת תובע הוגשה נגד עצור בפרשת דומא והוא ישוחרר

אחרי כמעט חודש במעצר הגישה היום המשטרה הצהרה כנגד אחד החשודים בגין קטטה ישנה עם בדואים ללא כל קשר להצתה בכפר דומא.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 28/12/15 17:10 טז בטבת התשעו

הצהרת תובע הוגשה נגד עצור בפרשת דומא והוא ישוחרר
shutterstock, צילום: shutterstock

לאחר 29 ימי חקירה קשים בשב"כ, הגישה היום (ב') המשטרה הצהרת תובע כנגד אחד הנערים שנעצרו בתיק דומא. לעו"ד חי הבר המייצג אותו התברר כי הוא כלל לא חשוד כרגע בפרשת דומא, אלא שהצהרת התובע הוגשה בגין קטטה עם בדואים שהתרחשה לפני קרוב לשנתיים.

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה על שחרורו למעצר בית לאחר שהתבררו הפרטים, והוא צפוי להיות מואשם בקטטה עם בדואים, ללא כל קשר להצתת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא.

קודם לכן ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של הצעיר במספר ימים נוספים לצורך הגשת כתב אישום, אולם עו"ד הבר ביקש מבית המשפט לשחררו באופן מיידי, לאור הסבל הרב שנגרם לו בחקירה, מצבו הנפשי, והעובדה שבסופו של דבר מיוחס לו אירוע מינורי שהתרחש לפני זמן רב, בעת שהיה קטין, בו הוא טוען להגנה עצמית.

לטענת עורך דין העצור הכחיש לאורך כל חקירותיו כל קשר לאירוע בדומא, והתלונן כי הופעלה כלפיו אלימות קשה. באחת החקירות תפס חוקר שב"כ את ראשו ומשך אותו לאחור עד שהקיא, וזאת לאחר שנחקר ברציפות קרוב ל-3 יממות.

בארגון חוננו אומרים כי זוהי שערוריה "מתברר כי כל הטענה כנגד הנער הזה היא מעורבות בקטטה עם בדואים לפני קרוב לשנתיים! אנו מקווים כי אכן תוקם וועדת חקירה שתבחן את התנהלות השב"כ וגורמי האכיפה של מדינת ישראל בתיק הזה. מי ישלם לנער על הנזק הנפשי שנגרם לו?".

היום בצהריים פרסמו בני משפחות הנערים החשודים בפרשה מכתב בו הם מגנים את הרצח שאירע בכפר דומא, אך משוכנעים כי ילדיהם לא היו מעורבים ודרשו להקים ועדת חקירה פרלמנטרית.

בני משפחתו של הנער ששוחרר למעצר בית, וכרגע מואשם רק במעורבות בתקיפת בדואים אומרים כי הוא עבר התעללות קשה: "אחרי 30 ימים שבהם עבר ילדנו בן ה-17 התעללות אכזרית שכללה השפלות ואלימות קשה מסתבר כעת שבננו מואשם במוערבות בקטטה מלפני שנתיים. כל הצידוק שנתן לעצמו השב"כ להתעלל בידלינו כאילו הוא חשוד ברצח דומא מוכיחה את טענתנו כי השב"כ נקט בשקר ורמיה כלפי מערכת המשפט וכלפי הציבור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן