הצהרת כוונות של טראמפ: דייויד פרידמן מונה לשגריר ארה"ב בישראל

פרידמן נחשב לידיד של ישראל ותומך גדול במפעל ההתיישבות. בהצהרה מטעמו של טראמפ נמסר כי "הקשרים החזקים שלו בישראל יהוו את הבסיס של שליחותו הדיפלומטית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/12/16 12:23 טז בכסלו התשעז

הצהרת כוונות של טראמפ: דייויד פרידמן מונה לשגריר ארה"ב בישראל
דוברות מועצה אזורית שומרון, צילום: דוברות מועצה אזורית שומרון

שגריר שהוא ידיד. דונלד טראמפ, נשיאה הנבחר של ארצות הברית, הודיע הלילה כי ימנה את עורך הדין דיוויד פרידמן, שנחשב לתומך נלהב של מפעל ההתיישבות, לתפקיד השגריר הבא של ארצות הברית בישראל.

פרידמן בן ה-57 ואב לחמישה, שימש כיועצו לענייני ישראל במהלך קמפיין הבחירות. בהצהרה מטעמו של טראמפ נמסר כי "פרידמן הוא חבר ותיק ויועץ מהימן. הקשרים החזקים שלו בישראל יהוו את הבסיס של שליחותו הדיפלומטית והוא יהיה נכס אדיר לארצות הברית כחלק ממאמצינו לחזק את הקשרים עם בנות הברית שלנו ולחתור לשלום במזרח התיכון".

פרידמן התבטא רבות לטובת ישראל במהלך הקמפיין, ואף הבהיר כי טראמפ לא ינסה לכפות פתרון מדיני על ישראל. כמו כן יצא פרידמן נגד הטענות כי שליטה יהודית ביהודה ושומרון תפגע ברוב היהודי במדינה. בנוסף לכך הוא ציין לטובה את הכוונה להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים.

שר החינוך, נפתלי בנט, הגיב למינוי וצייץ בטוויטר: "'בהצלחה לדייויד פרידמן, השגריר הנבחר של ארה״ב בישראל. חבר גדול של ישראל''.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי "דיוויד פרידמן הוא חבר ושותף אמיתי של מדינת ישראל ושל ההתיישבות. הבחירה הזו של טראמפ בפרידמן לתפקיד כל-כך חשוב וקריטי למדינת ישראל בעת הזו מוכיחה כי טראמפ מתכוון להיות מחוייב למדינת ישראל בצורה כנה ואמיתית בדיוק כפי שהתחייב במהלך הקמפיין. זו הצהרת כוונות משמעותית ומעודדת הבוקר הזה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן