הפתעה בכותל: חיטט בין האבנים ומצא צ'ק

צעיר ירושלמי שחיטט בין אבני הכותל, מצא בו צ'ק של תורם אמריקאי בסך של 100,000 דולר. המשטרה בודקת את מהימנות הסיפור המפתיע

חדשות כיפה אורי פולק 04/08/11 09:00 ד באב התשעא

הפתעה בכותל: חיטט בין האבנים ומצא צ'ק
beggs-cc-by, צילום: beggs-cc-by

הטלפון שהגיע אתמול ללשכת רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ', הפתיע את כולם. על קו הטלפון דיבר תושב ירושלמי, שסיפר כי בנו בן ה-22 מצא בין אבני הכותל צ'ק ועליו חתימה של תורם אמריקאי - בסך של 100,000 דולר.

בעיתונות החרדית דווח כי למוצא הצ'ק המאושר יש היסטוריה ארוכה של חיפוש מציאות בכותל המערבי וכי בעבר הוא כבר מצא בו 600 דולר. "הוא מגיע בשעות המאוחרות של הלילה ופותח פתקים. לפנות בוקר הוא מצא פתק מקופל, פתח וראה צ'ק על סך 100 אלף דולר שכתוב בו 'לפקודת הכותל הקדוש'", דווח.

המוצא המאושר בדק את הכיסוי של הצ'ק וגילה כי ניתן לפדות אותו. בשלב הזה פנו בלשכת רב הכותל למשטרת ישראל, שהחלה בודקת בעצמה את מהימנות הסיפור. "אנו מקפידים הקפדה יתרה בשמירה על פרטיותם של המתפללים, ובכלל זה חיסיון פתקי התפילה שמונחים בין אבני הכותל", הבהיר אתמול רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ'.

בלשכת רב הכותל ציינו כי "אם יש אמת בסיפור, ואכן נלקח דבר מה מבין אבני הכותל, הרי שמדובר בתקלה חד פעמית שיש להצטער עליה, ולדאוג שלא תישנה". כאמור, הנושא עדיין נמצא כעת בחקירה המשטרה.