הפשרה ביחסים? ראש אכ"א ייפגש עם הרב יגאל לוינשטיין

ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, ייפגש עם אלוף מוטי אלמוז כדי לבחון מחדש את האיסור לדבר עם חיילי צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/17 13:35 א באדר התשעז

הפשרה ביחסים? ראש אכ"א ייפגש עם הרב יגאל לוינשטיין
צילום מסך, צילום: צילום מסך

אחרי חודשים ארוכים של חרם מצד הצבא, איומים לנטילת התקציב של המכינה בעלי ונתק ביחסים יקי אדמקר באתר 'וואלה' מפרסם כי הרב יגאל לוינשטיין, ייפגש עם ראש אגף כוח האדם הנכנס בצה"ל, אלוף מוטי אלמוז, כדי לבחון מחדש את האיסור של צה"ל להזמין את לוינשטיין להרצאות או לכל פעילות צבאית בעקבות דבריו נגד מדיניות הצבא ואמירותיו כנגד קהילת הלהט"ב.

על פי הדיווח הפגישה צפויה להתקיים בזמן הקרוב, לאחר שהרב אלי סדן, מראשי המכינה בעלי, זעם על האיסור שהוציא קצין החינוך הראשי בצה"ל, תת-אלוף אבנר פז-צוק. במהלך שיחה שקיים עם אלוף אלמוז, הטיח ביקורת קשה על ההוראה הרשמית שניתנה בעניינו של לוינשטיין. במסגרת הפגישה, ייבחנו מחדש הצעדים נגד הרב.

לפני כחודשיים פרסמנו כי קצין החינוך הראשי בצה"ל, תת-אלוף אבנר פז-צוק, הפיץ מכתב לכל סגלי החינוך ביחידות הצבא, בו הוא מבהיר שחל איסור להזמין את ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, להרצאות או לכל פעילות צבאית אחרת. בדובר צה"ל אמרו כי "משרד הביטחון הנחה את צה״ל שהרב יגאל לוינשטיין אינו מהווה יותר גורם המקשר בין צה״ל למכינה בעלי. על כן, הופצה בצה״ל הנחיה האוסרת להזמין את הרב לוינשטיין להרצאות או לכל פעילות רשמית אחרת בצה"ל. ההנחיה הופצה לסגלי החינוך והרבנות בצה"ל".

כזכור, בקיץ האחרון נאם הרב לוינשטיין בכנס רבנים ותקף במשך דקות ארוכות את מדיניות צה"ל במגוון נושאים. מה שככל הנראה בעיקר עורר את חמתם של צמרת צה"ל, היה הכינוי "סוטים, שהרב חזר עליו מספר פעמים כשתיאר את הלהט"בים.

בניגוד לכתף הקרה שקיבל הרב לוינשטיין מצה"ל, כבר לאחר נאומו המפורסם בקיץ, כ-300 רבנים חתמו על מכתב תמיכה בו ובדבריו. "לאור הדיון הציבורי שהתעורר לאחרונה סביב אמירות של הרב יעקב אריאל, הרב יגאל לווינשטיין ורבנים נוספים", כך הם כתבו לפני כחצי שנה, "ברצוננו להביע תמיכה בכל רב שמביע את דעתו ההלכתית והמוסרית הנאמנת לתורה ולחז"ל ללא משוא פנים וללא התנצלות. אנו מודעים היטב לכובד האחריות המוטלת על כתפי הרבנים, ודווקא בשל כך דברים אלו נכונים גם כאשר מדובר בסוגיות קשות ומורכבות".