הפרקליטים: מצעד עורכי הדין הדתיים הבולטים במגזר

הם מוצלחים ונחושים כלביאות להגן על הלקוחות שלהם – רגע אחרי ראש השנה ומעט לפני יום הכיפורים, אנחנו ממליצים לכם על רשימת האנשים שיצליחו להוציא אתכם מחשכה לאור גדול

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/12 19:15 ד בתשרי התשעג

הפרקליטים: מצעד עורכי הדין הדתיים הבולטים במגזר

ראש השנה מאחורינו ויום הכיפורים לפנינו - וזה בדיוק הזמן להצטייד בפרקליט מהימן שיצליח להוציא אתכם מהבוץ ולהביא אתכם מסודרים לבית דין של מעלה. הם מוצלחים, מפורסמים (וברוך השם מרווחים לא רע) - והם משלנו.

הכיפות הסרוגות על ראשי עורכי הדין הפכו עניין טבעי, כמו מניינים לתפילת מנחה במשרדים הגדולים ואפילו שיעורי "דף יומי". לפעמים זה מרגיש כאילו כל עורך דין שני הוא בעצם דתי או דתי לשעבר. וזה קורה לא רק באולמות בתי המשפט אלא גם באוניברסיטאות ובמכללות - עוד ועוד מרצים דתיים שמוסרים מטלות לעוד ועוד סטודנטים דתיים, שבסופו של דבר צולחים את מבחני הלשכה ומסתערים על השוק.

אנחנו בכיפה ניסינו למפות את השמות הגדולים בקרב עורכי הדין הדתיים ולאתר לא רק את מי שכבר הצליחו (ובענק) אלא גם את מי שעוד יצליחו. אנחנו מהמרים עליהם. ולא רק אנחנו, גם הלקוחות שלהם.

פרופ' ידידיה שטרן

פרופ' שטרן הוא אחד השמות החמים ביותר בעולם האקדמיה המשפטית. שטרן, שכיהן בעברו כדיקן הפקולטה למשפטים בבר אילן, כאחד משלושת חברי ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת הטיפול במפוני גוש קטיף ובאחרונה כחבר ועדת פלסנר לשיוויון בנטל - רגע לפני שפורקה בקול ענות חלושה. שטרן משמש כחבר במכון הישראלי לדמוקרטיה ומרצה מבוקש בנושאי יחסי דתיים-חילונים ודת ומדינה. באחרונה עלה שמו כמועמד לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

עו"ד ד"ר אביעד הכהן

דמותו של אביעד הכהן כמו קופצת בראשו של כל מי שמזכירים לו את צמד המילים "עורך דין דתי". לא רק בשל תפקידו כדיקן מכללת "שערי משפט" שהוציאה מקרבה עורכי דין דתיים בקצב שלא מבייש את הוצאות הספרים הדוסים של "ידיעות ספרים", אלא גם ובעיקר מפני שמדובר בעורך דין פעיל שלוקח על עצמו להתדיין במשפטים ציבוריים ומתוקשרים היטב. כיום הוא משמש כפרשן המשפטי של "ישראל היום", חבר פורום תקנה, היועץ המשפטי של "הבית היהודי", ומפעל הפיס. בעברו ייצג את "צהר" ו"קולך" נגד עסקת הטיעון בעניינו של משה קצב, ייצג את תושבי גוש קטיף בעתירתם נגד תוכנית ההתנתקות, את הרב שמואל אליהו בעתירה שהגישו נגדו הרפורמים - זאת לצד פעילות מורחבת למענן של מסורבות הגט בישראל. הכהן הוא בוגר ישיבת הר עציון.

אלוף (במיל') פרופ' ישי בר

האלוף (במיל') אולי לא מוכר לדוס הממוצע, אבל לבר רקורד צבאי עשיר לצד ניסיון משפטי משמעותי. הוא אף הצליח לגשר בין שני העולמות כששימש, בתפקיד אלוף, כנשיא בית הדין הצבאי לערעורים (מהתפקידים העורפיים הבודדים שלו. אל חשש, מדובר בלוחם ואיש שטח מוכשר). בוגר ישיבת נתיב מאיר בירושלים (תלמיד 'כיתת האלופים' ממנה יצאו גם הרבצ"ר רפי פרץ, והאלופים אלעזר שטרן ויאיר נווה), היה פרופסור למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים וכיום משמש כפרופסור למשפטים בבית הספר למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה.

פרופ' ברכיהו ליפשיץ

פרופ' ליפשיץ, חתן פרס אמ"ת על פועלו בתחום המשפט העברי, מילא שורה של תפקידים בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, בהם כדיקן וכן ראש המכון לחקר המשפט העברי. עיקר עיסוקו התמקד בחקר המשפט העברי, לצד תלמוד והיסטוריה - שמחקריו המשפטיים משולבים בהם. בין היתר עסק ביחס שבין חיוב לקניין ובהגדרתם המדויקת של רבים מן המונחים בדין האזרחי העברי. על עבודתו האקדמית זכה לשורה ארוכה של פרסים במרוצת השנים.

איתמר בן גביר

זה לקח לו לא מעט זמן, סבלנות ועצבים - אבל לבסוף הצליח איתמר בן גביר לצלוח את מבחני לשכת עורכי הדין, חרף הביקורת והמכשולים שניסו להציב לו במעלה הדרך. בן גביר, מפעילי הימין המוכרים בישראל, משמש כיום כעוזרו של ח"כ מיכאל בן ארי (והוא כל כך עוזר, שלפעמים אנו תוהים מי עוזר למי), ובאחרונה הצליח לקבל את החותמת הסופית ולצלול אל העולם המשפטי כעורך דין מן המניין. "אחרי כל הופעה בטלוויזיה אני מקבל עשרות תיקים", אומר בן גביר לכיפה, "אני צריך לבחור ואני ברוך השם בוחר. אני לא לוקח כל תיק, רק מה שהוא רלוונטי, מעניין, ושיש לו השפעה". בן גביר מסביר כי העיסוק המשפטי שלו לא בא במקום העבודה הפוליטית והציבורית, אלא ככלי משלים. ככזה, התדיין בן גביר לאחרונה בבג"ץ נגד ח"כ חנין זועבי, על השתתפותה במשט הפרובוקטיבי לרצועת עזה.

עו"ד עדי קידר

אומרים עליו שהוא עורך הדין של נוער הגבעות. זה לא בהכרח נכון, כי הוא, אם תרצו - המומחה לייצוג פעילי ימין שמצאו את עצמם, מי בשוגג ומי במזיד - בחקירה, במעצר בית, במעצר בפועל או אף במאסר. יש לקידר רזומה עשיר בתחום זה, בין היתר באמצעות ארגון "חננו" שמייצג עשרות רבות של אותם פעילים מדי שנה, במשפטים מתוקשרים שמגיעים לכותרות הראשיות. קידר, בתפקידו, משמש למעשה כיועץ המשפטי של הארגון. "תג מחיר", פינויי ישובים, צווי הרחקה - קידר מכיר ומבין מכל הבא ליד, כל מה שנכנס תחת הכותרת "עבריינות אידיאולוגית". במסדרונות בתי המשפט אומרים שהוא "מצליח לפורר בידיים את טענות המשטרה והשב"כ, פעם אחר פעם".

עו"ד נפתלי ורצברגר

עו"ד ורצברגר משמש אף הוא פה ומגן ימני לפעילי ימין וגם למוסדות - כמו למשל ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר אותה הוא מייצג וגם בתחום פעילי ונאמני הר הבית שזכו לסיועו. הוא חבר בפורום המשפטי למען ארץ ישראל, אשר מהווה "שחקן פעיל" בתקשורת ביחס לאירועים ציבוריים. בין היתר ייצג מספר חשודים בפעולות "תג מחיר", גם בשנה האחרונה. משרדו, כעצמאי, ממוקם בירושלים.

עו"ד רחל מטר

בעוד רוב הרשימה שלפניכם עושה הון עתק בתחום האזרחי-הפרטי, עו"ד מטר עובדת אצלנו - בפרקליטות המדינה, כמנהלת המחלקה לעיכוב הליכים. מטר מהווה בורג רציני במערכת, שהתמודדה בשנים האחרונות עם עשרות רבות של תיקים ופרשיות - המתוקשר מביניהם היה תיק שעסק בעניינה של עיתונאית לשעברה ואסירה בהווה - ענת קם. בשקט בשקט ובעבודת נמלים קדחתנית וסבלנית, מטר מנקה את הרחובות שלנו מפושעים, ושומרת על חומות הצדק בישראל.

עו"ד מומי למברגר

עו"ד למברגר מכהן כיום כפרקליט מחוז הדרום בפרקליטות המדינה, לאחר שימש בעברו כסגן מנהל המחלקה לחקירות שוטרים במשטרת ישראל. עו"ד למברגר, נשוי ואב לארבעה, בעל תואר ראשון ושני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. את דרכו המקצועית החל בפרקליטות מחוז ירושלים בשנת 1991.

עו"ד יצחק מירון

עו"ד מירון בוגר אוניברסיטת תל אביב בפקולטה למשפטים בהצטיינות, העוסק בעניינים מסחריים. בין היתר הוא משמש יועץ משפטי לגופים שונים בתחום המסחרי, הכספים והקניין. שימש יועץ משפטי בעניינים שונים הקשורים בתחום התכנון והבנייה, לרבות ייעוץ לרשויות מקומיות וטיפול בתוכניות בניין עיר שונות. במסגרת זו מתמחה מירון גם בענייני תיירות המעסיקים לא מעט את לקוחותיו.

עו"ד אברהם וול

שותף במשרד עורכי הדין "פישר בכר חן וול אוריון ושות'", אליו הצטרף בשנת 2000 ומאז משמש בו כראש המחלקה העסקית. עו"ד וול מתמקד בדיני חברות, ניירות ערך, מיזוגים ורכישות, רגולציה וטלקומוניקציה. בעבר שימש כיועץ המשפטי הראשי של קונצרן כלל, שם עסק במגוון עסקאות ובניירות ערך, כולל המיזוג בין כלל ל-IDB‏. ברזומה שלו עסק בעבר בייצוג הממשלה בתהליך הפרטת הבנקים ואף בעיצוב תנאי הרגולציה של תחנות טלוויזיה ורדיו מסחריות.

עו"ד ליפא מאיר

עו"ד מאיר פעיל שנים רבות בשוק ההון, בין היתר, בתחום ההנפקות. הוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במשפטים, מאוניברסיטת תל אביב. השלים את לימודיו האקדמיים באוניברסיטת טורונטו, בקנדה. הלקוחות שלו יודעים לשלם לו על ייעוץ שוטף לחברות שלהם, השקעות, רכישה ומכירה של חברות ופעילות ענפה בשוק ההון שעו"ד מאיר מתמצא בו כפי שאנחנו בכיפה מתמצאים במקוואות.

עו"ד ד"ר דוד האן

עו"ד האן משמש מאז השנה שעברה כאפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי במשרד המשפטים. הוא נשוי ואב לחמישה, הנחשב למומחה בעל שם בינלאומי בתחום חדלות הפרעון. האן שימש כמרצה בכיר וחוקר בתחום התאגידים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן ובמוסדות אקדמים נוספים.

השופט נעם סולברג

גאוותנו בבית המשפט העליון נושא את הכיפה הסרוגה השנייה על כס השופטים, במקביל לעמיתו השופט אליקים רובינשטיין. סולברג מתגורר כיום ביישוב אלון שבות אשר בגוש עציון. הוא למד בישיבה התיכונית "יבנה" בחיפה, שהצמיחה אישי ציבור רבים מהמגזר הדתי. קודם מינויו תמכו בו גורמי ימין רבים על סמך פסיקותיו שנחשבו "ימניות", כשופט בבית המשפט המחוזי בירושלים.

השופט אליקים רובינשטיין

השופט רובינשטיין מילא שורה ארוכה של תפקידים ציבוריים בטרם הגיע אל בית המשפט העליון. בין היתר שימש כמזכיר הממשלה וכיועץ המשפטי לממשלה. כיום, במקביל לתפקידו, הוא משמש גם כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית. בתפקידו הוא מרבה להתייחס למשפט העברי. כמו כן, הוא משתדל למצוא חלופות עבריות למילים לועזיות - תחום שהוא מקפיד עליו ביותר בפסקי הדין הנכתבים על ידו. כמו כן הוא מציין את הסעיפים בפסקי הדין שלו באותיות עבריות ולא בספרות. באחרונה תמך בביטול חוק טל.

השופטת אביטל מולד

השופטת אביטל מולד, בוגרת אוניברסיטת תל אביב, עשתה את כל הדרך הארוכה עד למקומה הנוכחי במערכת המשפטית בישראל. כבוד השופטת התמחתה בסניגוריה הציבורית בתחום הפלילי, עסקה מספר שנים כעורכת דין עצמאית ומונתה בשנת 2010 ל לכהונת שופטת של בית משפט השלום לנוער בירושלים. לשעבר היתה אף הממונה על תחום הנוער בסנגוריה הציבורית.

שר המשפטים יעקב נאמן

השר יעקב נאמן הגיע אל תפקידו היישר ממשרד עורכי הדין המוביל והעשיר בישראל - "הרצוג פוקס נאמן", שם עשה את רוב הונו, מה שהפך אותו באחרונה לאחד הפוליטיקאים העשירים ביותר בישראל. הוא בוגר המדרשייה בפרדס חנה, למד בישיבת כרם דיבנה ושירת בצה"ל עד דרגת סגן. בעבר שימש כשר האוצר, הנחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם כיום הוא נחשב לאחד מאנשיו המרכזיים במערכת - ולאחד השרים הבולטים שמצליח להוביל מהלכים ולהשפיע על סדר היום הציבורי. נאמן לקחת חופש מעיסוקיו במהלך חודש אלול וללמוד תורה עם נכדו.