הפרקליטות צפויה לבקש ארכה להריסת גבעת אסף

המהלך הנרקם בפרקליטות המדינה גורס כי יש לעכב בחצי שנה את פינוי מבני היישוב גבעת אסף – ולא לפנותו כבר במהלך החודשים הקרובים

חדשות כיפה אורי פולק 09/11/11 08:17 יב בחשון התשעב

הפרקליטות צפויה לבקש ארכה להריסת גבעת אסף
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

פרקליטות המדינה צפויה לבקש מבג"ץ ארכה של חצי שנה לפינוי המאחז גבעת אסף, כדי לעכב את הריסת מבני היישוב. החלטת בג"ץ הנוכחית קובעת כי יש לפנות את 30 מבני היישוב עד לסוף השנה האזרחית הקרובה. בגלי צה"ל דווח הבוקר (ד') כי המהלך נרקם כעת בפרקליטות וצפוי להימסר בבג"ץ, מחר.

נזכיר כי איום הבג"ץ מתיייחס בעיקר לארבעה מאחזים, שבית המשפט הורה לפנות בחצי השנה הקרובה: גבעת אסף, שעתיד להתפנות עד סוף שנת 2011, ואחריו צפויים להתפנות מגרון, שכונת האולפנה של בית אל ועמונה.

ראש מועצת יש"ע, דני דיין, הסביר כי "ראש הממשלה יכול לעשות את זה בדרך של הקמת ועדה או בדרך אחרת, לא זה העיקר. שהוא יבהיר שכוונתו היא לפתור האת סוגיית היישובים האלה ללא הריסה". במועצת יש"ע ציינו כי במקביל למהלך שמובילה הפרקליטות, תפעל המועצה בדרכים משפטיות ופוליטיות כדי לסכל את המהלך.

על פי הערכות, בג"ץ צפוי לקבל את בקשת הפרקליטות, כך שהפינוי יידחה בחצי שנה. אולם, בעוד שבגבעת אסף יכולים אולי להתחיל ולנשום לרווחה, המאחזים עמונה ומגרון עדיין נמצאים על הפרק, מחשש לפינויים כבר בחודשים הקרובים.