הפרקליטות הצבאית: תיק החקירה נגד וינטר ייסגר

ארבעה ימים לאחר שנחקר באזהרה, הודיעה הפרקליטות הצבאית כי החקירה נגד עופר וינטר בחשד לטיוח תיסגר, ותועבר לבחינת אלוף פיקוד במישור הערכי. אורי אורבך: "העיקר שגלגלתם אותו בזפת ובנוצות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/12/14 16:14 ל בכסלו התשעה

הפרקליטות הצבאית: תיק החקירה נגד וינטר ייסגר
דובר צהל, צילום: דובר צהל

ביום חמישי האחרון נחקר מח"ט גבעתי עופר וינטר באזהרה בחשד כי ידע על מעשיו של מג"ד צבר לירן חג'בי בנוגע להטרדות המיניות, וכן שטייח את הראיות. היום, ארבעה ימים לאחר מכן, הודיעה הפרקליטות כי החקירה תסגר, ותועבר לבחינת אלוף פיקוד דרום, שיבדוק את הדברים במישור הערכי בלבד.

וינטר נחקר כזכור תחת אזהרה בחשד שידע על הפרשות הפליליות לכאורה בגדוד צבר, בהם הטרדות מיניות, גנבת נשקים ואי דיווח על תאונה של המג"ד, בהם היה מעורב על פי החשד מג"ד הגדוד לירן חג'בי, ולא דיווח הלאה וניסה לטייח את האירועים. החקירה התקיימה במשך מספר שעות, וענה על כל השאלות שהופנו אליו החוקרים. לדבריו, הוא אמר כי החקירה חשובה. עורך דינו הכחיש את הטענה שוינטר טייח את הפרשה.

במערכת הפוליטית מגיבים היום (ב') להחלטת הפרקליטות ומבהירים כי שוב נעשה לוינטר עוול. “העיקר שגילגלתם אותו בזפת ובנוצות", מחה השר אורי אורבך על הצגת הדברים בתקשורת ביממות האחרות. "כמובן שזה לא קשור לביטויים הדתיים שהוא שילב בפקודת היום ב״צוק איתן״. לא, לא, אין שום קשר". חברת הכנסת איילת שקד קראה להתנצלות של התקשורת, בהקשר לקמפיין 'לא מתנצל' של בנט: "יש מקרים שבהם דווקא כן צריך להתנצל".

"אני שמח לגלות שגם הפעם אנשי הקרן החדשה ושאר הגופים שסימנו את וינטר לא הצליחו", אמר סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן. "וינטר הוא קצין ערכי, איכותי ויהודי גאה. אני מקווה שנראה אותו צועד קדימה עם גאווה יהודית וישראלית".