הפרקליטות הצבאית דורשת לחקור מפיצי סרטונים הקוראים לסירוב פקודה

סרטוני ארגון "מתגייסים באמונה" מציגים מתגייסים טריים לצה"ל האומרים למצלמה כי בכוונתם לסרב פקודה לפינוי מאחזים ואף להפר את הוראות הפתיחה באש של צה"ל ולפגוע "גם בחפים מפשע"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/01/13 14:32 ט בשבט התשעג

הפרקליטות הצבאית דורשת לחקור מפיצי סרטונים הקוראים לסירוב פקודה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הפרקליטות הצבאית הראשית דורשת לפתוח בחקירה נגד ארגון ”מתגייסים באמונה“, לאחר שזה הפיץ סרטונים ביוטיוב הקוראים לסירוב פקודה. הפרקליט הצבאי הראשי, תא“ל דני עפרוני, פנה בנושא אל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד הארגון.

בסרטונים שהפיץ הארגון נאמר בין השאר חבריו, לאחר שיתגייסו, לא יאפשרו לצה“ל לפנות מאחזים. באחד הסרטונים נראה חייל אוחז הנשק ובידו הספר "תורת המלך" שאומר כי "כשאני אגיע לגבול בעזרת השם, אני לא מתחשב בכל השטויות שהמפקדים אומרים. ואם אני אראה שיגיע איזה אויב לגבול אז אני אעשה הכל כדי שהוא לא יעבור אותו. אני אשתדל לפגוע בו כי ככה שומרים על חיי יהודים, ורק ככה לא יגיע לתל אביב איזה סודאני או סורי".

בסרטון אחר אומר אריאל בן שושן, תלמיד ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר, המועמד לגיוס לצה"ל, כי הגיוס האמיתי הוא לספסלי הישיבה בה הוא לומד. אמנם חוק גיוס חובה מחייב אותי להגיע לצה"ל. אני אגיע לשם כדי להילחם בערבים אויבי ישראל וכן, גם באלה המחפים על הפשע ולא רק המחבלים עצמם". כמו כן מבהיר כי יעשה הכל על מנת למנוע פינוי יהודים ומציין שיעשה זאת בדרכים שמעדיף שלא לפרט.

סרטונים אלו "מסיתים לפעול לשיבוש פינוי יישובים מתוך הצבא, אף תוך פגיעה בחפים מפשע", טוענים בפרקליטות הצבאית. היועץ המשפטי לממשלה כאמור יפתח בימים אלו חקירה פלילית נגד המופיעים בסרטונים והמפיצים אותם כאשר על פי הסרטונים מדובר לכאורה בתלמידי ישיבת "עוד יוסף חי".