הפרקליטות החליטה לסגור תיק נגד סלומינסקי מחוסר ראיות

ח"כ ניסן סלומינסקי נחקר בחשד ששילם דמי התפקדות למתפקדי הבית היהודי בפריימריז 2012 בתמורה להצבעתם, אך התיק נסגר מחוסר ראיות.

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/03/15 21:03 ג בניסן התשעה

הפרקליטות החליטה לסגור תיק נגד סלומינסקי מחוסר ראיות
evp, צילום: evp

שלוש שנים לאחר שחבר הכנסת ניסן סלומינסקי נחקר בחשד כי שילם את דמי ההתפקדות למתפקדי הבית היהודי בתמורה להצבעתם עבורו בפריימריז הראשון של המפלגה, הודיעה בשבוע שעבר הפרקליטות לסלומינסקי כי החליטה לסגור את התיק נגדו מחוסר ראיות.

החקירה נפתחה בשנת 2012 לאחר שעלה חשד כי סלומינסקי, שהתמודד אז בפריימריז, שילם את דמי ההתפקדות של מתפקדים חדשים, ובתמורה לכך הם אמורים היו להצביע לו.

הפרקליטות קבעה כי בחקירה הפלילית נמצאו ראיות להעברת כספים במזומן מסלומינסקי לאביחי אמרוסי ביולי אוגוסט 2012, אך שלא נמצאו די ראיות לכך שהסכומים הועברו לטובת החזר למתפקדים על דמי ההתפקדות ששילמו.

הערב הודיעה הפרקליטות כי למרות ההחלטה לסגור את התיק, החומרים יועברו לבחינת מבקר המדינה על מנת שיבדקו חשדות לתשלום הוצאות פריימריז מעבר לתקרה המותרת - 400 אלף ש"ח, אי דיווח על ההוצאות הללו ותשלום הוצאות במזומן, דבר האסור על פי החוק.

עו"ד רחלי תורן פרקליטתו של של ח"כ ניסן סלומיסנקי יו"ר ועדת הכספים מסרה בתגובה "אנו מברכים את היועץ המשפטי לממשלה ואת פרקליט המדינה על החלטתם, הצודקת והראויה, לסגור את התיק - החלטה שהייתה צפויה מראש לאור העובדות בתיק, וגם לאור המלצת המשטרה לגנוז את התיק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן