הפרקליטות ביקשה לדחות את הריסת שכונת האולפנה

בבקשה הפרקליטות לבג"ץ נטען כי יש לחדש את הדיון בעתירה ואף לשקול דיון עקרוני בנוגע ליישובים דומים. "בית אל הינו יישוב ותיק, לא מאחז לא חוקי. לפינוי יהיו השלכות על כל היישוב", נטען

חדשות כיפה אורי פולק 27/04/12 12:45 ה באייר התשעב

הפרקליטות ביקשה לדחות את הריסת שכונת האולפנה
יעקב-cc-by-sa, צילום: יעקב-cc-by-sa

הפרקליטות הגישה היום (ו') בקשה לבג"ץ לחדש את הדיון בעתירה שהוגשה בדרישה לפינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל. בכך, למעשה, חזרה בה המדינה מעמדתה לפנות את תושבי המקום עד ה-1 במאי.

במסגרת הבקשה, הפרקליטות ביקשה מהשופטים לאפשר לה להגיש בתוך שלושה חודשים עמדה מעודכנת בעתירה. המדינה ביקשה כי הבתים בשכונה לא ייהרסו ודרשה לשקול מחדש את יישום המדיניות הקיימת, לפיה כל מבנה שבנוי על קרקע פרטית של פלסטינים - ייהרס.

"בית אל הינו יישוב ותיק שהוקם בשנות ה-70 ובו מתגוררים אלפי תושבים. אין מדובר באחד המאחזים הבלתי חוקיים החדשים או נקודות היישוב הבלתי חוקיות שבהם מתמקדת עיקר האכיפה", טענו בפרקליטות בבקשה. נטען כי בסיור במקום הוצגה בפני הדרג המדיני אפשרות שלפיה להחלטות ביחס לבנייה בגבעת האולפנה עשויות להיות השלכות גם ליחידות דיור רבות אחרות ביישוב.

"בשבועות האחרונים התקיימו דיונים רבים בדרג המדיני בראשות ראש המשלה, שר הביטחון, היועץ המשפטי לממשלה ושרים נוספים, בנוגע להתחייבות המדינה לפנות מבנים על קרקע פרטית ברחבי יהודה ושומרון. לאחר ליבון ממושך של הנושא ובחינת חלופות שונות ולאחר שניתנה הדעת להשלכות החברתיות רחבות ההיקף שיכולות להיות ליישום החלטות אלה, הוחלט לקיים חשיבה מחודשת לגבי סדר העדיפות באכיפת הדין באזור, המשלבת לצד ההיבטים תכנוניים והקניינים גם שיקולים מדיניים, ציבוריים ומבצעיים", מסבירים בפרקליטות.

"ההשלכה של הסרת מבנים בסמיכות זמנים בהיקף נרחב באותו היישוב בעת הנוכחית עלולה להיות קשה", נכתב. כמו כן טוענים בפרקליטות כי ישנו סיכוי גבוה מאוד כי בעתיד תוכח בעלות על הקרקע במקום ועל כן יש להעדיף השעיית בנייה בשכונה מאשר הריסתה.

ראש מועצת בית אל, משה רוזנבוים, הביע תקווה כי בג"ץ ייעתר לבקשת הפרקליטות. "נראה שהממשלה הבינה שנעשה פה מעשה שהוא עוול שחייבים לתקנו. אין להריסת המבנים שום הצדקה", אמר ברוזנבוים, "המבנים מאוכלסים כבר 12 שנה ופתאום באו אנשי השמאל הקיצוני וארגון 'יש דין' ומצאו איזה ערבי שסיפור סיפור, אך אף ערבי לא התגורר כאן, לא קנה או ירש את הקרקע ממישהו ולכן אני מקווה שבג"ץ ייעתר לבקשה. ראש הממשלה בעצמו אמר שאסור להרוס את השכונה והאחריות על כך היא עליו".