הפרסום עבד: מרים פרץ קיבלה את אחד מהחומרים על בנה

פרץ שפרסמה בשבוע שעבר קריאה נרגשת לקבל לידיה חומרים שאבדו לה מבנה אלירז ז"ל, קיבלה לידה חלק מהחומרים מחדש שצולמו על ידי יונתן בן דוד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/03/16 16:39 כז באדר א'

בשבוע שעבר פרסמה מרים פרץ קריאה מרגשת בה היא מבקשת לסייע לה לאתר הקלטות של בנה אלירז ז"ל, אותן מסרה לפני מספר שנים לאדם שערך סרט ואת זהותו אינה זוכרת. החומרים הנדירים הכילו תיעודים נדירים ויקרים לליבה.

במסגרת צילומי התוכנית "פרשת השבוע" בהגשת גיא זו-ארץ בערוץ 20, אותר יונתן בן דוד, אשר צילם את אחד הקטעים המקוריים שאיבדה פרץ. בן דוד הוא אח שכול ואחיו שירת יחד עם אלירז ז"ל. במהלך השבעה הגיע אלירז לנחם את המשפחה ולספר על הקרב הקשה בו נהרג. בן דוד החליט לצלם את המפגש ולאחר מותו של אלירז העביר העתק של החומרים, שאורכם כשעה וחצי, לאמו מרים. אותה הקלטה היא אחד מאותם תיעודים נדירים של אלירז אותם ביקשה האם להשיב.

[embed]

]

בן דוד העניק למרים הדומעת את הדיסק ובו התיעוד האבוד וסיפר, כי הקטע צולם "בנסיבות לא כל כך משמחות. גם אני אח שכול. אחי שירת עם אלירז בחלק מהזמן, הוא למד איתו מכינה, הם לא היו באותו מחזור, דרכם הצטלבו בקרב בג'נין, במבצע חומת מגן. אחי, סגן ניסים בן דוד התנדב ללחימה והצטרף לכוח של אלירז. הם ביחד הובילו את המחלקות שם שפרצו למחנה הפליטים בג'נין. בדיעבד לא הבנו למה היה כל כך קשה לזהות ולמה לקח זמן לדווח לנו על הנפילה של אחי וכעבור שבוע אלירז השתחרר מהקרבות והגיע אלינו הביתה וסיפר על הקרב הקשה שהיה שם ונוצר התיעוד. אני במהלך השבעה הקלטתי והסרטתי. לא ידעתי מה אני אעשה עם זה, ידעתי שעוצמת הרגשות, הם כל כך חזקים, שאין סיכוי שאזכור משהו מזה. אני לא ידעתי אם אני רוצה לזכור, לא רוצה לזכור, אבל היה לי חשוב, כל עוד אנשים באים ולזכרו של אחי, לשים מצלמת וידיאו בצד שתתעד את הכל".

בקטע מתוך השבעה, בו צפתה מרים פרץ בתוכנית, מספר אלירז למשפחתה על הרגעים הקשים. "שמעת מה הוא אמר? 'אני ביקשתי לקחת חלק מהמוות שלו' ", אמרה מרים הנרגשת. "נהרגו לו שישה חיילים, הוא מגיע למשפחות שכולות, מה הוא מרגיש באותו רגע? מה עובר לו? איך הוא עובר את זה כמפקד שכול וכאח שכול? והתיאורים הם מצמררים".