הפעילים למען פולארד עדיין מקווים לחנינה

חרף הצהרות שונות מצד גורמים בארה"ב, בוועד למען שחרורו של יונתן פולארד ממתינים לתגובתו האישית של נשיא ארה"ב בעניין האגרת ששיגר פרס: "כל הצהרה אחרת – איננה רלוונטית"

חדשות כיפה אורי פולק 10/04/12 10:35 יח בניסן התשעב

הפעילים למען פולארד עדיין מקווים לחנינה

בוועד למען שחרורו של יונתן פולארד מחזיקים אצבעות נוכח האגרת ששיגר אמש (ב') נשיא המדינה, שמעון פרס, בה קרא לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, לחון את יונתן פולארד מטעמים הומניטאריים.

לאחר שהלילה ציין דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב כי אין כוונה לשחרר את פולארד למרות הבקשה האישית שהפנה פרס, בלשכת הנשיא אומרים כי דבריו אינם מהווים תגובה רשמית של הבית הלבן, או של אובמה עצמו. בלשכת הנשיא ציינו כי בשלב זה טרם התקבלה תשובה רשמית וכי מדובר במהלך שיקח בכל מקרה מספר ימים, שכן אובמה ויועציו חוגגים כעת את חג הפסחא הנוצרי.

כמו כן ציינו גורמים מדיניים כי הודעת דובר המועצה לביטחון לאומי ניתנה בתשובה לשאלה שהפנה אליו כתב ועוד לפני שאובמה בחן את הנושא לעומק.

בוועד למען פולארד הביעו תקווה כי ההודעה הלילה לא משקפת את עמדתו של נשיא ארה"ב. "אובמה לא סירב לבקשת הנשיא פרס לשחרר את יונתן כי טרם התקבלה תשובה רשמית שלו. הנשיא פרס הגיש את הבקשה באופן רשמי ואישי לאובמה וכולנו מחכים לתגובה האישית שלו ישירות לפרס. הנשיא אובמה הוא בעל הסמכות היחידי להעניק חנינה וכל הצהרה מצד גורם אחר איננה רלבנטית", נמסר מהוועד.

יו"ר השדולה למען פולארד בכנסת, ח"כ אורי אריאל, ציין כי "התגובה המהירה של הבית הלבן מעידה על התנהלות חסרת הרגישות הגובלת באכזריות. עם זאת אין מדובר בתגובה אישית של אובמה לאיגרת האישית אותה קיבל ואני מקווה שתשובתו תהיה שונה. אם גם אובמה יודיע על סירובו אני קורא לנשיא פרס לשקול לוותר על קבלת מדליית החירות מידי אובמה ולבטל את פגישתו הצפויה עימו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן