הפיצוי הגיע: דני דיין ימונה לקונוסול הכללי בניו יורק

לאחר שבברזיל לא הסכימו לקבל את מינויו של דני דיין כשגריר, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את דני דיין לקונסול הכללי בניו יורק.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 28/03/16 09:37 יח באדר ב'

הפיצוי הגיע: דני דיין ימונה לקונוסול הכללי בניו יורק
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו החליט למנות את דני דיין לקונסול כללי בניו יורק. דיין יחליף את עידו אהרוני, איש משרד החוץ, שמסיים את תפקידו.

לאחר הסערה של דיין בנוגע למינויו כשגריר בברזיל, התברר כי מינויו לא יצא לפועל באופן סופי. זאת מכיוון שנשיאת ברזיל, דילמה רוסף, העבירה מסרים לישראל לפיהם הרקע של דיין כאחד ממנהיגי המתנחלים, אינם מוצאים חן בעיני הברזיליאים, שמתנגדים להתיישבות מעבר לקו הירוק.

דיין אמר בראיון אחר כי הבעיה אינה המינוי הספציפי שלו, אלא הדאגה לכך שתושבי יו"ש לא יוכלו לשמש בתפקיד ציבורי, מכיוון שהם מתגוררים מעבר לקו הירוק: "הנושא הוא לא המינוי שלי לשגרירות ברזיל, אלא שתושב יהודה ושומרוןהבא שימצא מתאים להיות שגריר יוכל לבצע את תפקידו" טען דיין. לדבריו, כל תושבי יהודה ושומרון שהם מעל חצי מיליון ישראלים, יהיו פסולים במצב זה לכהן בתפקידין דיפלומטים: "מהיום ואילך, 700 אלף ישראלים ביהודה ושומרון פסולים לשגרירות, ואני מתנגד לרעיון הזה בכל תוקף. גם ממשלת ישראל וגם האופוזיציה מתנגדות לו בכל תוקף, ולכן לדעתי זה ראוי לדיון ציבורי בלי קשר למקרה הספציפי שלי".

דיין סיפר הבוקר בראיון לגלי צה"ל, כי לאחר שראש הממשלה בישר לו בקיץ שהוא ימונה לשגריר בבריזל, ביקש דיין להתמנות לקונסול בניו יורק, אך ראש הממשלה סירב. לבסוף לאחר ביטול מינויו בברזיל, החליט נתניהו למנותו לתפקיד המקורי אותו רצה.

ראש הממשלה וגורמים נוספים במשרד החוץ כינסו לפני כחודשיים דיון מיוחד בעניין סירובה של ברזיל, לקבל את דני דיין כשגריר ישראל, זאת בשל העובדה כי ברזיל תומכת בהקמת מדינה פלסטינית ודיין עצמו שימש בעבר כיו"ר מועצת יש"ע. המינוי בסופו של דבר לא אושר ולכן במשרד החוץ, החליטו להעניק לו תפקיד אחר בארה"ב.