הפינוי בעיצומו: "כשביבי בנט וסמוטריץ' מגרשים כולם שותקים"

יו"ר להבה משוכנע שפינוי תשעת הבתים בעפרה לא היה עובר בשקט אם השמאל היה אחראי לו. מאות נערים מנסים להתבצר בבתי המשפחות שמפונות בשעה זו. נוער עמונה קורא לציבור לעלות בחזרה ליישובם שנחרב

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/02/17 12:02 ב באדר התשעז

הפינוי בעיצומו: "כשביבי בנט וסמוטריץ' מגרשים כולם שותקים"
צעירי עפרה, צילום: צעירי עפרה

בפעם השניה תוך מספר שבועות, חבל בנימין סופג פינוי והרס בתים. בשעה זו תשעת הבתים מפונים ע"י כוחות משטרה ומג"ב, המנסים להתגבר על מאות בני הנוער שמתבצרים במבנים.

מוקדם יותר מסר סגן מפקד משטרת ש"י את צו הפינוי לרב עפרה, הרב אבי גיסר ולרבנים נוספים שהגיעו כמו הרב חיים דרוקמן והרבשמואל אליהו. הרב של עמונה, הרב יאיר פרנק מעמונה, קרע את הצו מול המצלמות. נוער עמונה שפונה לפני כחודש למדרשה בעפרה קרא היום על רקע הפינוי: "חוזרים הביתה! היום לאחר הגירוש מתשעת הבתים בעפרה, נעלה כולנו חזרה לעמונה! תביאו שק"שים, אוהלים ואוכל. מחכים לכם".

(צילום: צעירי עפרה)

(צילום: צעירי עפרה)



ממשטרת ישראל נמסר כי במקביל לתחילתו של הפינוי, כל "העת נמשכת ההידברות מול המתיישבים וההנהגה המקומית, בכדי למנוע חיכוך ועימותים מיותרים מול כוחות הביטחון ועל מנת לאפשר ביצוע המשימה ללא נפגעים". בדומה להודעה בזמן פינוי עמונה גם היום נאמר ש-"המשטרה מצפה ממשפחות המתיישבים שהן ציבור שומר חוק להמשיך לגלות אחריות ולפעול לריסון גורמים לא מקומיים. לא לאפשר אלימות כנגד שוטרים וחפים מפשע. המשטרה קוראת לגורמי ההנהגה להמשיך לגלות אחריות ומעורבות גבוהה על מנת שביצוע צו בית המשפט יתקיים כסדרו".

(צילום: צעירי עפרה)

(צילום: צעירי עפרה)



גורמי ימין העבירו ביקורת על ממשלת הליכוד והבית היהודי, כמו יו"ר ארגון להבה בנצי גופשטיין שכתב בדף הפייסבוק שלו כי "אם ממשלת שמאל הייתה מפנה בעפרה יהודים, הארץ הייתה רועדת. אבל כשביבי בנט וסמוטריץ' מגרשים כולם שותקים".

(צילום: צעירי עפרה)

(צילום: צעירי עפרה)