הפיגוע הפקטיבי בכביש אחד

כבר חודשים שתושבי מעלה אדומים סובלים מידויי אבנים וניסיונות פיגוע שונים בכביש 1 סמוך לישוב. לאחר שזכו להתעלמות מהתקשורת הם הפיקו כתבה פיקטיבית על פיגוע שהתרחש במקום, אליה רתמו אישי ציבור שונים

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/09/16 13:13 ב באלול התשעו

הפיגוע הפקטיבי בכביש אחד

מה עושים כשהתקשורת מסרבת לדווח על הסכנות הביטחוניות סמוך למעלה אדומים? יוצרים כתבה באופן עצמאי, בה מדווחים על פיגוע שטרם התרחש, ומראיינים אליה חברי כנסת. כך עשו תושבי מעלי אדומים.

כבר מספר חודשים, טוענים תושבים במעלה אדומים, שיש איום בטחוני ממשי על כביש 1 הסמוך לישוב. לטענתם האיום נובע מבניה פלסטינית בלתי חוקית, במימון של האיחוד האירופי, סמוך לכביש. לטענתם אכלוס המבנים הבלתי חוקיים, מבוצע במסווה של פעילות הומניטרית. אביחי שורשן, תושב מעלה אדומים וממטה המאבק, אומר שמדובר בבעיה שעתידה להתפוצץ בסופו של דבר לכולם בפרצוף. " יום יום אני עובר ורואה איך צומחת לי עיר בלתי חוקית מול העיניים, שמסכנת אותי ואת שלוש בנותיי. אני לא מוכן להפוך את כביש 1 לציר פילדלפי. זוהי פצצה מתקתקת אמיתית שאף אחד לא מטפל בה, עד שיקרה חלילה אסון."

[embed]

]

בשנה וחצי האחרונה, דיווחו הנוסעים בכביש על מספר תקריות בטחונית, ביניהם זריקות אבנים, נסיונות דקירה ודריסה. לטענתם התקשורת התעלמה מפניותיהם, לכן פנו לתנועת 'רגבים' והחליטו יחד, להפיק כתבה חדשותית פיקטיבית, בה ידווחו על הפיגוע שטרם התרחש. בסרטון השתתפו חברי הכנסת שולי מועלם ומוטי יוגב מהבית היהודי וכן ח"כ אורן חזן מהליכוד.

מתנועת "רגבים" נמסר כי "אכיפת החוק בכביש אחת אינה לוקסוס, היא אבן בוחן לריבונות שלנו. לא ייתכן שהאיחוד האירופי ידבר גבוהה גבוהה על התנחלויות בלתי חוקיות, ויקים בעצמו מאחזים בלתי חוקיים המסכנים את אזרחי ישראל"