"הפיגוע היום הוא חלק מאינתיפאדת התקשורת"

עמודי הפייסבוק של הנערים שביצעו את הפיגוע הבוקר מלאים בהסתה. סמנכ"ל מועצת יש"ע מאשים את פייסבוק בפיגוע "אם היה עמוד שמסית לרצח מוסלמים מיד היו סוגרים אותו"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 02/03/16 08:59 כב באדר א'

"הפיגוע היום הוא חלק מאינתיפאדת התקשורת"
דוברות בנימין, צילום: דוברות בנימין

לאחר שהבוקר (ד'), חדרו מחבלים ליישוב עלי ופצעו קל תושב בפתח ביתו, קורא הבוקר סמנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, לרשת החברתית פייסבוק להתעורר. "קיבלתי עדכון שהמחבלים שביצעו את הפיגוע, הם נערים שהיו מעלים בפייסבוק שלהם כל הזמן תכנים מסיתים. הם גם היו שותפים בכל מיני עמודים של ארגון החמאס" אמר דילמוני ל'כיפה'.

דילמוני סיפר כי אתמול הוא נפגש עם השר גלעד ארדן, שסיפר על ניסוי שעשו ישראלים ברשת החברתית :"פתחו שני עמודים בפייסבוק. אחד שמסית לרצח יהודים ומעלה תכנים אנטישמיים ואחד שמסית נגד האיסלאם. את העמוד של האיסלאם הורידו תוך יום, והעמוד שהפיץ תכנים אנטישמיים נשאר ויכול להיות שהוא עדיין קיים".

"השר גלעד ארדן, אמר שפייסבוק לא מוריד עמודים שיש בהם הסתה חמורה. לפייסבוק אין אפילו נציג בארץ שיהיה אחראי כאשר יש בעיה. אם היה מישהו, אולי היה אפשר לפנות ולהוריד כל פעם שיש עמוד שמפיץ סרטונים שמלמדים ערבים איך לרצוח יהודים. במקום זה, אנחנו צריכים לפנות למישהו באירלנד וגם אז הם לא תמיד עושים את זה" מעיד דילמוני.

סמנכ"ל מועצת יש"ע, הוסיף כי השם 'גל טרור' אינו מתאים ככינוי לאוסף פיגועי הטרור שמתרחש לאחרונה "כולם קוראים לזה גל טרור ואני קורא לזה אינתיפאדת התקשורת. התקשורת והרשתות החברתיות ברשות הפלסטינית מעלים תכנים שמסיתים לרצח של יהודים. חלקם ממש מלמדים איך עושים את זה, וחלקם רק מראים שצריך לעשות את זה. חלקם מהללים את מי שעשה את זה. רובם בתקשורת הרשמית".

לדבריו של דילמוני, הדרך להתמודד עם הטרור, היא באמצעות סינון עמודים מסיתים בפייסבוק "הטענה שאני יכול לטעון היום, אם באמת רוצים להיאבק ולמנוע את הדרייב של הילדים או הנערים לקחת סכין ולרצוח, צריך לחסום את עמודי הפייסבוק המסיתים ואת הרשתות הפלסטיניות. ממש לסגור את ערוצים הטלוויזיה. מבחינתי שייכנס כוח מיוחד של צה"ל למקומות הללו".

דילמוני סיכם, ודיבר על הצביעות של התקשורת בעולם "אם היה עמוד שמסית לרצח מוסלמים או נוצרים מיד היו סוגרים. יש הבנה בעולם שלמסולמים מותר לרצוח יהודים. צריך שפייסבוק יבינו שמדינת ישראל, נלחמת נגד טרור והתפקיד שלהם הוא גם להיות לעזר. ואם לא, צריך לנקוט סנקציות נגד פייסבוק".