הפורום המשפטי: מי הורה לעצור את הרב ליאור?

מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, נחי אייל, שלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה במסגרתו הוא מבקש לברר "כיצד התקבלה ההחלטה לבזות כך את הרב ליאור"

חדשות כיפה אורי פולק 27/06/11 20:24 כה בסיון התשעא

הפורום המשפטי: מי הורה לעצור את הרב ליאור?
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל שלח הערב (ב') מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לברר מי עומד מאחורי ההוראה לעצור ולחקור את הרב דב ליאור. מנכ"ל הפורום, נחי אייל, ציין במכתב כי "המעצר לא חכם ולא צודק. מדובר בדמות ציבורית, מנהיג של ציבור רחב, שהובל כאחד הפורעים למעצר ולחקירה. אין הדבר ראוי למדינת העם היהודי היא מדינת ישראל".

"לצערי, התחושה היא כי אם היה מדובר בקאדי או כומר, או אולי אפילו פרופ' באוניברסיטה המשטרה ומשרד המשפטים לא היו ממהרים לעצור את האיש ברחובה של עיר לחקירה. לעניות דעתי,אם היתה המשטרה קובעת עם הרב ליאור בביתו, לא הייתה כל בעיה מבחינתו להיחקר, אך גם לחופש ולעצמאותו של רב בישראל יש משמעות, דתית, מוסרית וערכית", הוסיף אייל במכתבו.

בפורום המשפטי למען ארץ ישראל מציינים כי "מי שקיבל את ההחלטה הביא להרחבת הקרע בין ציבור רחב שנאמן למדינה ומשרתה בנאמנות, לבין מערכת אכיפת החוק. במציאות הנוכחית של אכיפת החוק לא ניתן להסביר לאלפי תלמידים מדוע עצרו שוטרי ישראל רב כבן 80 ברחובה של עיר ופגעו בו ובמוסד הרבנות".

אייל הוסיף וציין במכתבו כי הוא "מיצר על ההחלטה ומבקשך לעשות דבר כדי לחבוש את הפצע, לדבר אל הציבור שחש נפגע ולמצער למנוע תקלות מסוג זה בעתיד, מערכת אכיפת חוק לא נבחנת רק ביכולתה לכפות את ההחלטות שקיבלה מבלי להתחשב בחברה, היא נבחנת ביכולתה לאכוף את החוק בחכמה ובצדק ללא מורא וללא משוא פנים".

בסיכום מכתבו כותב אייל כי הוא דורש לשקול חלופות אחרות לחקירת הרב ליאור, בד בבד עם בירור "כיצד התקבלה ההחלטה לעצור ברחוב העיר את הרב ליאור ולפגוע בציבור רחב, האם ננקטו צעדים אלטרנטיביים כדי לטפל בנושא מבלי לבזות את הרב בן ה-80 , ולעורר רגשות קשים אצל רבים מתלמידיו וממוקיריו ואצל ציבור רחב שמכבד רבנים ומבכר שלא לראותם מובלים לתחנת המשטרה. מדוע לא נשקלו חלופות למעשה? דומני כי ברור שלא על מעצר הרב ליאור תהא תפארתו של משרד המשפטים וראוי שהענין ייבחן בכובד ראש למנוע תקלות דומות בעתיד".