הפורום המשפטי: לפעול נגד המורים המסרבים לסייר בחברון

בפורום המשפטי למען ארץ ישראל טוענים כי ארגונים אנטי-ציוניים עומדים מאחורי "מכתב המורים", וכי כוונתם האמיתית היא להטמיע "אג'נדה פוסט-ציונית קיצונית" במערכת החינוך הישראלית

חדשות כיפה אורי פולק 06/02/12 19:47 יג בשבט התשעב

הפורום המשפטי: לפעול נגד המורים המסרבים לסייר בחברון
myahya-cc-by-sa, צילום: myahya-cc-by-sa

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה הערב (ב') לשר החינוך גדעון סער ולמנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, בדרישה לפעול נגד המורים אשר חתמו על עצומה בה הם מסרבים להוביל את תלמידיהם לסיורים חינוכיים ולימודיים בחברון.

כפי שדווח בכיפה, 260 מורים מכל רחבי הארץ חתמו על עצומה חדשה, במסגרתה הם מצהירים כי אין בכוונתם לקיים פעילות חינוכית במסגרת פרויקט "נעלה לחברון", אותו יזם שר החינוך, גדעון סער. באופן חסר תקדים בתולדות מערכת החינוך הישראלית, החליטו המורים לסרב לשתף פעולה עם יוזמת שר החינוך לביקורי תלמידים בחברון, זאת בטענה כי מדובר ב"תוכנית פוליטית".

לטענת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, עצם היוזמה הזו בעייתית מבחינה חינוכית ומערכתית, שכן מדובר במורים ואנשי חינוך הכפופים למערכת ציבורית. "יוזמת המכתב מעבירה מסר לציבור כולו, ובמיוחד לתלמידים, של חוסר נאמנות למערכת ולכללים שהיא מכתיבה, עד כדי חתרנות של ממש. מסר כזה, לא יכירנו מקומו במערכת חינוכית, שכל התשתית היסודית שלה, החיונית לעצם היכולת לקיים הליך חינוכי תקין - זוהי המשמעת וקבלת הסמכות", טוענים בפורום.

בפורום טוענים כי "נקיטת דרך זו של "קרב פוליטי", תוך הכרזה לוחמנית כמעט, כי יסרבו להשתתף בסיורים הנ"ל, איננה ראויה למחנכים בישראל ולהתנהלות בתוככי בית הספר".

עו"ד הילה כהן, המייצגת את הפורום המשפטי למען ארץ ישראל ואף חתומה על המכתב, טוענת כי "אג'נדה פוסט-ציונית קיצונית, המבקשת לערער את הקשר למורשת ישראל ולקעקע את העומד בבסיס זכותנו על הארץ הזו, היא העומדת מאחורי הפניה - ולא ניסיון להוציא ממערכת החינוך השפעות פוליטיות באשר הן".

בפורום המשפטי למען ארץ ישראל טוענים כי ארגונים אנטי-ציונים עומדים מאחורי יוזמת המורים, אשר ייתכן וחלקם אף פעילים בהם באופן קבוע. "עובדת השתייכותם של המורים לארגונים כאלו גם מעוררת חשד כי ינסו להטמיע בתוך מערכת החינוך את ערכיהם הקיצוניים של הארגונים האלו ודומיהם, וראוי כי המשרד יפעיל פיקוח הדוק באופן מיוחד בנוגע למורים כאלו", טוענת עו"ד כהן.

הפורום קורא לשר החינוך "לנקוט הליכים משמעתיים כנגד המכריזים שלא יקיימו את הוראות הממונים עליהם וכנגד מי שיממשו את סירובם בפועל, וזאת חרף היותם עובדי מדינה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן