הפורום המשפטי למען ארץ ישראל מאיים על הרמטכ"ל בבג"ץ

זאת במידה ולא יבטל את הדחתם של הצוערים הדתיים שסירבו להתנצל על שיצאו מטקס שכלל שירת נשים. "התנהגות המפקדים מצביעה על חוסר תבונה משווע", נטען

חדשות כיפה אורי פולק 12/09/11 09:47 יג באלול התשעא

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל מאיים על הרמטכ"ל בבג"ץ
אתר בתי המשפט, צילום: אתר בתי המשפט

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל דורש מהרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ומהפרקליט הצבאי הראשי האלוף אביחי מנדלבליט, לבטל את הדחתם של הצוערים הדתיים שסירבו להתנצל על שיצאו מטקס שהתקיים בשבוע שעבר בבית הספר לקצינים של צה"ל, מפני שכלל שירת נשים.

האירוע המדובר התרחש בשבוע שעבר בבית הספר לקצינים של צה"ל, כשבמהלך טקס צבאי שהתייחס למבצע "עופרת יצוקה", במהלכו עלתה לבמה קבוצת חיילות, שהחלו לשיר על במת האולם. תשעה צוערים דתיים עזבו את האולם בעקבות שירת החיילות ובעקבותיה נשלחו למשפט אצל מפקד בה"ד 1, אל"מ ערן ניב. חמישה צוערים הסכימו להתנצל על המעשה ויצאו פטורים מעונש, אולם ארבעה צוערים הודחו מהקורס בשל החלטתם.

עו"ד יצחק בם מהפורום המשפטי פנה לרמטכ"ל ולפצ"ר בבקשה לבטל את ההחלטה על הדחת הקצינים, ולהעמיד לדין את המפקדים שהורו על ההדחה ופגעו בחופש הדת של הצוערים - זאת בהתבסס על פקודת מטכ"ל בה נכתב כי "חייל דתי זכאי להשתחרר מפעילות פנאי או נופש הנוגדת את אורח חייו ואמונתו".

"איסור לשמוע קולה של אישה שרה הוא איסור דתי מוכר ביהדות, אשר רבים מקפידים עליו" כתב עו"ד בם, "חיובם של חיילים דתיים המקפידים על האיסור לשמוע את קולה של אישה שרה במסגרת פעילות צבאית שאינה מבצעית, כאשר השירה אינה חיונית לפעילות הצבאית הנדונה, הנה פגיעה קשה ובלתי מוצדקת בחופש הדת של החיילים".

בפורום המשפטי למען ארץ ישראל טוענים כי הקצין שנתן את הפקודה והמח"ט שהדיח את הצוערים, העבירו מסר ולפיו "אמונותיהם ומנהגיהם הדתיים של אלפי החיילים הקרביים הדתיים לא ראויים לכבוד או להתחשבות מצד הצבא". יתר על כן, הם "ביקשו להעמיד את הצוערים במצב של עימות בין הוראותיהם לבין מצוות דתם". לטענת הפורום, "התנהגות זאת של המפקדים, בקשר לפרט בלתי חיוני של פעילות צבאית, מצביעה על חוסר תבונה משווע ועל ניסיון ליצור עימות במקום בו ראוי להימנע מכך".

במידה והרמטכ"ל לא יקבל את פניית הפורום המשפטי, בפורום שוקלים אף לפנות לבג"ץ בנושא.