הפגנה מול ביתו של סלומיאנסקי: "נראה כאילו הכל חזר למסלול"

היום בערב צפויה להתקיים הפגנה מול ביתו של ח"כ סלומיאנסקי בקריאה להתפטר בעקבות הפרסומים על יחסו לנשים. מארגנת ההפגנה, אפרת גורן: "הרב אליהו והרבנית שילת מספיקים לי כדי לדעת שמדובר במעשים חמורים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 01/01/17 17:59 ג בטבת התשעז

הפגנה מול ביתו של סלומיאנסקי: "נראה כאילו הכל חזר למסלול"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בשעה 20:00 הערב תתקיים הפגנה בכניסה ליישוב אלקנה במטרה לקרוא לחבר הכנסת של הבית היהודי, ניסן סלומינסקי, להתפטר מתפקידו. סלומינסקי מואשם כי הטריד נשים מינית אך טרם הוגשו תלונות נגדו במשטרה שעל בסיסן ניתן לפתוח נגדו בהליך פלילי.

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת והרבנית יהודית שילת, מייסדת 'פורום תקנה', התבטאו שניהם בנוגע לסוגיה ואמרו כי הגיעו אליהם תלונות של נשים המעידות על מעשים חמורים שהתבצעו על ידי חבר הכנסת.

מארגנת ההפגנה, אפרת גורן, מהגרעין התורני בשכונת שפירא בתל אביב, סיפרה ל'כיפה' על תחושת חוסר המעש הציבורי בנושא "אני פחות פעילה בבית היהודי באופן אישי. אבל זה פשוט נושא שממש בער בי בימים האחרונים והרגשתי צורך לפעול בזה. הלכתי כמה ימים בתחושה מאוד קשה שהציבור לא עושה שום דבר. היו כמה רבנים ששמעו את העדויות, אמרו שמדובר במעשים חמורים ולא ב'סתם חיבוקים' ועדיין נראה כאילו הכל חזר למסלולו. הרגשתי שהציבור צריך לצאת ולמחות על זה. בעצם אנחנו קוראים לו להתפטר".

אפרת מדגישה כי על אף שטרם נחרץ גורלו של סלומינסקי בבית המשפט, התבטאויותיהם של הרב אליהו והרבנית שילת לא מותירות ספק. "נכון שהרב אליהו והרבנית שילת הם לא בית משפט והם לא מכריעים בדין ולא גוזרים דין אבל הם בטח מספיקים כדי להיות האוזניים שלי. אני לא צריכה לשמוע את זה בעצמי בשביל לדעת שמדובר במעשים חמורים, מספיק שהם אומרים לי את זה".

מטרת ההפגנה היא לגבות את הרבנים ששמעו את העדויות ולהציף מחדש את הפרשה שנדמה כי נשכחה מעט לאחרונה. "אנחנו בעצם רוצים גם לגבות אותם וגם לעודד את הנשים להתלונן, אני חושבת שזה בעצם הדבר שבסוף יוביל להכרעה אבל שוב להתלונן מול חבר כנסת מכהן זה גם שונה מלהתלונן על אדם שפרש".

את ההפגנה מארגנת אפרת יחד עם חגית מוריה-גיבור שחשפה לראשונה בקיר הפייסבוק שלה את העובדה כי יש ח"כ מכהן בבית היהודי שמואשם האשמות קשות בנוגע להטרדת נשים. פעילים ופעילות נוספות עזרו בארגון, אך אפרת מדגישה כי לא כולם דווקא מהבית היהודי. "גם מי שלא שם 'הבית היהודי' בקלפי מרגיש בושה שאדם שמייצג אותנו, קל וחומר שהוא עם כיפה, מואשם במעשים כאלה, אני חושבת שאנחנו לא מחכים להכרעה פלילית בשביל להבין שהמעשים האלה חמורים. יכול להיות שלא יהיו מתלוננות ולא תהיה הכרעה. יש עכשיו חקירה משטרתית אבל אני מניחה שהיא לא תעלה הרבה בלי תלונות ותלונות לא בטוח שיהיו".

באירוע ההפגנה בפייסבוק נכתב: "חברי וחברות הציונות הדתית באים למחות על כך שניסן סלומינסקי ממשיך לייצג אותנו בכנסת. אנו חשים בושה עמוקה וקוראים: ניסן, תתפטר!"

"עבורנו הדין הפלילי אינו חזות הכל - אנו מצפים מחבר כנסת לאמות מידה מוסריות שאינן כלולות בו. איננו צריכים לשמוע את עדויות המתלוננות בעצמנו - אנו סומכים ידינו על הרבנים, ואנשי הציבור ששמעו אותן. אנו מעודדים את הנפגעות להתלונן במשטרה - אך יודעים כי רק גיבוי שלנו יוביל אותן לכך".

כאמור מטרת ההפגנה היא להקל על נשים להתלונן על ידי דרישה חד משמעית להתפטרותו של ח"כ סלומינסקי. "אנו יודעים כי ההליך הפלילי מוגבל ונסמך על תלונות - נשים לא תמיד רוצות להתלונן, ודאי כלפי חבר כנסת מכהן, ולכן אנו דורשים מניסן סלומינסקי להתפטר. אם בחרתם בית יהודי ואתם רוצים אותו נקי וגם אם לא בחרתם, אבל נמאס לכם לראות פוגעים ממשיכים כרגיל בני הציונות הדתית, הצטרפו אלינו! חובתנו המוסרית לא לעמוד מנגד!"