הפגישה בנושא השבת של רה"מ עם הח"כים החרדים הסתיימה, איך לא, בהחלטה על הקמת וועדה

כמו רוב הפעמים שבהם לא רוצים להכריע גם הישיבה הזו על נושא שמירת השבת במשרד התחבורה הסתיימה בהחלטה להקים וועדה. נתניהו הודיע לחרדים כי "אני לא מוכן שיאמרו עלי שאני פוגע בשבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/16 18:48 כו באב התשעו

הפגישה בנושא השבת של רה"מ עם הח"כים החרדים הסתיימה, איך לא, בהחלטה על הקמת וועדה
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראשי ש"ס ויהדות התורה, השר יעקב ליצמן, השר אריה דרעי, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נפגשו (שלישי) בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ומחו בפניו על חילול השבת שאירע בשבת האחרונה בשל עבודות הרכבת בתל אביב.

בפגישה עם נתניהו דיברו השלושה על הסטטוס קוו וציינו כי הם רואים בפרשה הפרה חמורה שלה ופגיעה בשבת במדינה יהודית. ראשי המפלגות גם הפנו אצבע מאשימה כלפי שר התחבורה ישראל כץ שהשתמש ב-"פיקוח נפש" שלא כדין, במקביל להודעות לתקשורת וצילומים שונים שנעשו בשבת.

ראשי המפלגות הזכירו לראש הממשלה כי קדושת השבת מהווה יסוד ערכי במדינה יהודית וכי מדובר בנושא שנשמר במהלך כל השנים בכל ממשלות ישראל, בהתאם לסטטוס קוו ולסיכומים אליהם הגיעו עם הנציגות החרדית.

השלושה ציינו גם כי הם רואים במנכ" הרכבת ''אחראי ישיר לפגיעה בכבוד השבת וראוי שלא יישא בתפקידו יותר''. והובהר כי מנכ"ל הרכבת עוזב את תפקידו בחודש הקרוב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפגישה שאין כל כוונה לפגוע בשבת והוא רואה עצמו מחוייב לסיכומים בעניין זה ואמר: "שמירת השבת חשובה לי מאוד. זהו יום המנוחה הלאומי ואני לא מוכן שיאמרו עליי שאני פוגע בשבת"

בפגישה סוכם על הקמת הוועדה שתחליט בנושא שמירת השבת, בה חברים מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל משרד הכלכלה, נציגי ראשי המפלגות החרדיות, נציג שר החינוך ונציג הרבנות הראשית. הוועדה תתכנס בקרוב ותודיע על החלטותיה ודרכי פעילותה בנושא.