הערכות: תיתכן הסכמה בין הבית היהודי וש"ס על תיק הדתות

הבוקר יגיעו נציגי המפלגות האחרונות לנשיא המדינה להמליץ על המועמד מטעמם להרכבת הממשלה. ביום רביעי יחל באופן רשמי המשא ומתן הקואליציוני

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/03/15 09:28 ג בניסן התשעה

הערכות: תיתכן הסכמה בין הבית היהודי וש"ס על תיק הדתות
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

הבוקר יגיעו נציגי המפלגות האחרונות לנשיא המדינה וימליצו על המועמד המתאים מטעמם להרכבת הממשלה החדשה, וביום רבעי יחל המשא ומתן הקואליציוני באופן רשמי.

מתחת לפני השטח כבר פועלים גורמים על מנת לנסות ולהבין מהם דרישותיהם של כל המפלגות. הבית היהודי כפי הנראה מעוניינים בשלושה תיקים - החוץ ליו"ר המפלגה נפתלי בנט, המשפטים או ביטחון הפנים לאיילת שקד ותיק נוסף, ככל הנראה לאורי אריאל.

בציונות הדתית לוחצים בימים האחרונים על הבית היהודי לקבל על עצמם את תיק הדתות, שהיה בקדנציה האחרונה בידיו של בנט כשר הממונה, ובפועל בהנהגתו של הרב אלי בן דהן כסגן השר.

בעוד בתחילה הודיעו ש"ס כי ידרשו את התיק, כעת מעריכים גורמים המעורים במשא ומתן כי תתכן הסכמה בין הבית היהודי וש"ס על התיק, כשש"ס תקבל תיקים נוספים במקום תיק זה. עם זאת, ייתכן מאוד כי הסכמות שכאלו לא יעמדו לאורך זמן והדבר יתפוצץ במשא ומתן הקואליציוני.

אתמול קרא יו"ר סיעת הליכוד זאב אלקין למפלגות האחרות לא להיגרר לסחיטות. "אני קורא מכאן לכל ראשי המפלגות, בוודאי אלה שמשייכים את עצמם למחנה הלאומי, להמליץ על נתניהו ולנהל מו״מ קואליציוני מהיר בלי משחקים פוליטיים וסחיטות. ישראל זקוקה כמה שיותר מהר לממשלה יציבה ומתפקדת ואני מצפה משאר סיעות הבית לגלות אחריות ולנהוג בהתאם לכך".