הערכות: כצל'ה פרש, רגע לפני שהודח

לטענת גורמים במפלגת "האיחוד הלאומי" ומחוצה לה, כצל'ה החליט לפרוש למקום ה-14 ברשימה המאוחדת לאחר פגישה שקיים עם הרב זלמן מלמד ובעקבות ביקורת שמתח עליו הרב דב ליאור

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 31/10/12 00:24 טו בחשון התשעג

הערכות: כצל'ה פרש, רגע לפני שהודח

גורמים במפלגת "האיחוד הלאומי" מעריכים שלא לציטוט כי מאחורי המהלך המפתיע של ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, שביקש ממרכז מפלגת "תקומה" להציב אותו במקום השביעי ובכך למעשה לפרוש מהנהגת המפלגה, עומדת ההבנה כי הנהגת המפלגה ורבניה אינם שבעי רצון מהתנהלותו של כצל'ה כיו"ר המפלגה.

על פי הערכות מצד גורמים פוליטיים במפלגה ומחוצה לה, כצל'ה הוביל את המהלך לאחר שהבין כי לא ייבחר לעמוד שוב בראש "האיחוד הלאומי" - לא אם תרוץ באופן נפרד ולא אם תאוחד בסופו של דבר עם "הבית היהודי". המקור ציין כי בימים האחרונים נפגש כצל'ה עם הרב זלמן ברוך מלמד, מהרבנים המרכזיים של "האיחוד הלאומי" ומי שלמעשה "שלח" את כצל'ה אל החיים הפוליטיים, ולאחר הפגישה החליט לבצע את המהלך.

אין זה סוד כי הרב דב ליאור, רב בכיר נוסף ב"תקומה", אינו שבע רצון מהתנהלותו של כצל'ה בשנים האחרונות. שיא הסכסוך התגלע בעקבות מערכת היחסים הקרירה ששררה בין ח"כ מיכאל בן ארי, שנתמך עקרונית על ידי הרב דב ליאור, לבין כצל'ה. הפרשה הגיעה לשיאה בדיווח שפרסם ערוץ 10 לפני חמישה חודשים, לפיו הרב דב ליאור החליט באופן סופי להביא להדחתו של כצל'ה מראשות המפלגה.

(ההחלטה התקבלה לאחר הפגישה. הרב מלמד. צילום: אלעד יחיאל-cc-by-sa)

מספר חברים מרכזיים במפלגת "תקומה" אמרו הערב לכיפה כי הם הופתעו לחלוטין מהמהלך. "זה היה נורא מוזר", תיאר אחד החברים, "כצל'ה פשוט הטיל פצצה פוליטית. לא היינו מוכנים לזה ולא היו למהלך כל סימנים מקדימים. מיותר לציין שלא התייעצו איתנו". גורם אחר אמר כי "כצל'ה לא סיפק את הסחורה. ההישג המרכזי שלו הוא האיחוד עם 'הבית היהודי'. מעבר לכך, איש לא מתייחס למפלגה ופרישת אריה אלדד ומיכאל בן ארי היא פשוט מכה אנושה מדיי מבחינתנו".

בתגובה לדיווח הכחיש כצל'ה את הדברים ובתגובה שמסר לאתר "וואלה" טען כי "אם ארצה בכך, השר הבכיר מטעם האיחוד הלאומי יהיה אני, ואם הייתי רוצה להיות יו"ר המפלגה, הייתי בתפקיד. פשוט רציתי לתת דוגמה אישית לחבורה ומכיוון שאין בני עדות המזרח ברשימה המשותפת, מישהו היה צריך לעשות מעשה ולקחת צעד אחורה על מנת שהם ייכנסו".