הערב: ועידת האיחוד הלאומי תתקיים הערב בירושלים

לועידה יגיעו שר החינוך, נפתלי בנט ובכירים בציונות הדתית. סוגיות מרכזיות שיידונו בועידה: ארץ ישראל, תחומי דת ומדינה ונושאים חברתים פריפריאליים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 30/10/16 08:49 כח בתשרי התשעז

הערב: ועידת האיחוד הלאומי תתקיים הערב בירושלים
דוברות, צילום: דוברות

119 חברי מרכז מפלגת האיחוד הלאומי יפגשו הערב לדיונים בנושאים אקטואליים, לאחר מכן יתקיים ערב גאלה בהשתתפות נפתלי בנט, האירוע יתקיים במלון גני ירושלים החל מהשעה 18:00. מדובר בועידה הראשונה שמקיימת מפלגת האיחוד הלאומי, בעבר התקיימו רק מפגשים נקודתיים של חברי מרכז המפלגה.

בשלב הראשון של הועידה יתקיימו דיונים בנושאים מרכזיים שנבחרו על ידי חברי המרכז של המפלגה, במרכז הדיונים יעמוד נושא ארץ ישראל, תחום דת ומדינה ונושאים חברתים פריפריאליים. יתקיימו דיונים ספציפיים בסוגיית הריבונות ביו"ש, החלת ריבונות ונורמאליזציה משפטית בשטחים, דו"ח אדמונד לוי, ההתיישבות הבדואית בנגב. בנושאי דת ומדינה ייערכו דיונים בסוגיות: השבת במרחב הציבורי של מדינה יהודית, פתיחת עסקים בשבת, חוק השבת, זהות יהודית בצה"ל, מעמדה המתערער של הרבנות הצבאית והרב הצבאי, מתווה הכותל, קירוב יהדות ארה"ב ועוד. בתחום הפריפריה החברתית והגיאוגרפית יידונו נושאים כמו אינטגרציה והשתלבות מגזרים, צדק חלוקתי, תשתיות, תחבורה ציבורית, תרבות, חינוך והגרעינים התורניים בפריפריה.

בחצי השני של הועידה יתקיים ערב גאלה בנוכחות שר החינוך, נפתלי בנט, ובכירים בציונות הדתית. אופיר סופר, מנכ"ל המפלגה, אמר ל'כיפה' כי נוכחותו של בנט באירוע היא חלק ממסר האחדות שמנסה המפלגה להעביר. סופר אמר כי הוא מקווה שיהיה איחוד בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי ושתהיה ריצה משותפת לכנסת הבאה.

"הועידה היא ועידה אידאולוגית רעיונית, היא לא מתעסקת בבירוקרתיות ופרוצדורות שמאפיינות ועידות שאנחנו מכירים ממפלגות אחרות. הרעיון הוא לדון בנושאים שאנחנו עשויים לפגוש אותם בשנה הקרובה, אתגרים שאנחנו הולכים להתמודד איתם או שפגשנו בשנה האחרונה. קצת להסתכל על הדברים מבחוץ" אומר סופר. "בחרנו נושאים שהם על גבול האופרטיביים להגדרתי. בהקשר של סוגיית עמונה, אני מניח שיהיה קשה לדלג על הנושא הזה וגם לא נכון לדלג עליו. אנחנו תומכים כמובן בהובלת חוק ההסדרה".

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל אמר כי "האיחוד הלאומי מתחדש ופועל להרחבת השורות. הועידה היא שלב נוסף בתהליך הרחבת מרכז המפלגה ומתן ייצוג ראוי לכל הקבוצות והקהילות בציבור הדתי לאומי וזאת בנוסף לחיבור עם ציבור גדול מסורתי וחילוני המזדהים עם ערכי המפלגה וציבור חרדי המאמין בדרכנו על בסיס הערכים המשותפים של אהבת התורה, העם והארץ. אנו מאמינים שפועלות אלו יחזקו את הרשימה המשותפת של הבית יהודי והאיחוד הלאומי. נפעל בכל הכוח לחזק, להעמיק ולהעצים את האחדות עם הבית היהודי. זהו צו השעה ורצון הציבור ששלח אותנו לכנסת".

(צילום: האיחוד הלאומי)