"העלאת מחירי הירקות והפירות - חוצפה ממדרגה ראשונה"

מנכ"ל עמותת החסד "מקימי", ישראל ליבמן, תוקף את משווקי הפירות והירקות, שלדעתו מנצלים את הסופה על מנת להרוויח על חשבונן של המשפחות החלשות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 19/12/13 11:21 טז בטבת התשעד

"העלאת מחירי הירקות והפירות - חוצפה ממדרגה ראשונה"
יחצ, צילום: יחצ

מייסד ומנכ"ל עמותת מקימי, ישראל ליבמן, תוקף היום (ה‘) את החלטתם של המשווקים על עליית מחירי הירקות והפירות, זאת לדבריהם בשל נזקי הסופה האחרונה. מדובר בעלייה שכבר מורגשת בשטח - בסופרים ובשווקים - החל מהשבוע.

”מדובר בחוצפה ממדרגה ראשונה“, אמר היום ליבמן לכיפה, ”לא יכול להיות שיום אחד בלבד לאחר פרסום דו"ח העוני אנו שומעים על תופעות שפוגעות בראש ובראשונה בשכבות החלשות שניזונות וחיות בעיקר ממוצרי יסוד בסיסיים“.

ליבמן טען כי ”זו לא פעם ראשונה שפגעי מזג האוויר גורמים לתופעות שליליות שבהן אותם משווקים דואגים להעלות את מחירי הפירות והירקות כתוצאה מפגיעה קשה "לכאורה" ביבולים. אני קורא לגופי הפיקוח הממשלתיים לפקח ולאכוף הנושא בצורה המידית ולפעול בצורה קשה נגד המשווקים“.

ליבמן ביקש לחזק את יוזמתו של ח“כ זבולון כלפה על פיצוי של נוסעי התחבורה הציבורית בעקבות השבתתה בסערה ואמר כי ”מלבד חברות התחבורה שיצטרכו לתת את הדין, מן הראוי שגם ספקי אינטרנט, טלוויזיה וכבלים יצטרפו למהלך ויפצו את כל נפגעי הסערה. תושבים רבים היו בלי חשמל ובלי גישה לשירותים בסיסיים בתקופת הסערה. לכן כל נותני השירות באשר הם צריכים לשקול ברצינות על פיצוי הולם ללקוחות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן