העיתונאי החרדי התפלא מדוע מתפללים לרפואת אורבך, עמיתיו זועמים

עורך עיתון "בקהילה" יעקב ריבלין צייץ בטוויטר כי הוא לא מבין מדוע יש להתפלל לרפואת אורי אורבך מכיוון שלטענתו מדובר באיפה ואיפה, עיתונאים חרדיים בתגובה: איש נחות ושפל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/02/15 19:17 יב בשבט התשעה

העיתונאי החרדי התפלא מדוע מתפללים לרפואת אורבך, עמיתיו זועמים
Quka / Shutterstock.com, צילום: Quka / Shutterstock.com

זעם בקרב עיתונאים חרדיים בעקבות סדרת ציוצים בטוויטר שכתב עורך העיתון החרדי 'בקהילה' בהתייחסו למצבו הבריאותי הקשה של אורי אורבך, ולקריאות שמגיעות מכל הציבור להתפלל לרפואתו, החל מבן כספית שמסר את איחוליו להחלמתו למרות שאינו מאמין בתפילה, וכלה ברב מאיר מזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים בבני ברק, שעצר מוקדם יותר שיעור אותו לימד בעקבות הודעה על מצבו הבריאותי של אורבך וקרא להתפלל לרפואתו תוך שהוא משמש דוגמא אישית וקורא פרקי תהילים עם תלמידיו.

"אלו ואלו. הרב מאזוז עצר את השיעור היום כדי להתפלל על השר אורי אורבך", כתב ריבלין. “דרעי הורה היום למנהלי רשת החינוך להתפלל על הרב שיק. להסביר יותר?”, הוא כותב כשהוא מוחה על כך שהרב מזוז לדבריו עושה איפה ואיפה בכל הקשור לקריאות להחלמתו.

(צילום: צילום מסך)

התגובות בקרב העיתונאים היו חריפות ביותר. עורך העיתון 'בקהילה' לשעבר דודי זילברשלג תקף את ריבלין, עמיתו לשעבר בעיתון, וכתב בתגובה "אין דבר יפה יותר ממנהיג שמתפלל לשלומו של כל אחד גם לא מאנ"ש. לא רציתי אותך בעיתון בגלל חמדת השלמונים שלך. והנה זה מוכיח את עצמו".

בתגובה לדבריו של זילברשלג תקף ריבלין והזכיר את פרשת נערת הפיתוי שנשלחה בזמנו לזילברשלג, “דודי מה תום דרום אומרת על חמדה?”, לעג לו, ונענה בתשובה מצד זילברשלג: “ריבלין בשקל, עד גדולי ישראל!”

(צילום: צילום מסך)

במקביל, כתב החרדים של nrg מקור ראשון מענדי גרוזמן תקף גם הוא את התנהלותו של ריבלין. "יעקב ריבלין, אתה איש נחות, שפל, חסר רגישות. רב עצר את הלימוד כדי להתפלל לשלומו של יהודי ששוכב חולה, ואתה, רודף שלמונים שכמותך, מוצא כבר מה לבקר. תתבייש", כתב בפרופיל הפייסבוק שלו וקרא לגולשים לשתף את הפוסט.

לאחר שראה ריבלין את התגובות כתב ציוץ נוסף "תלמידי הרב מאזוז אומרים שהוא התפלל גם על הרב שיק. אם כך השאלה היא למה דרעי לא התפלל על אורבך. גילוי נאות. גם אני לא התפללתי עליו".

דבר זה גרם לזעם נוסף מצד העיתונאים. מענדי גרוזמן הגיב וכתב "למי שהסתפק אם צדקתי בפוסט הקודם, תבוא תגובתו הטרייה של יעקב ריבלין ותוכיח. איכסה. אדם שפל".