"העדפנו להיראות כנכנעים כדי למנוע אלימות"

מארגני עצרת התמיכה בשב"כ הודיעו כי ביטלו את העצרת מחשש לעימותים אלימים עם הפגנת הנגד שתוכננה נגדם באותו מקום. "נעביר את הפעילות בחזרה למערכת החינוך ולרשתות החברתיות"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/12/15 11:30 יז בטבת התשעו

עצרת התמיכה שתוכננה הערב (ג') בגשר המיתרים בירושלים כדי לתמוך בשב"כ ובמערכת הביטחון במאבקם בטרור היהודי בוטלה על ידי המארגנים בעיקר מחשש שהפגנת נגד שתוכננה להיות באותו מקום תגרום שהאירוע כולו יגלוש לפסים אלימים ומיותרים.

"העדפנו להיראות כנכנעים ולבטל את העצרת כדי למנוע חיכוך ואלימות", אומר ל'כיפה' יצחק שיזגל שעמד מאחורי האירוע, "אמש יצאנו ביוזמה ספונטנית לחיזוק ותמיכה בכוחות הביטחון והשב"כ. זכינו לתמיכה רבה מאוד של בני נוער, עידוד והתייחסויות נפלאות ברשת החברתית. יחד עם זאת, קיבלנו בדרכים שונות דברי נאצה רבים בתוספת "איחולים" מכל הסוגים איתם היינו מסתדרים ולא זו הייתה הסיבה לביטול ההפגנה", אומר שיזגל.

לדבריו ההחלטה הגיע בסופו של דבר בשל הידיעה על הפגנת נגד, "גילינו שישנה התארגנות של קיצונים לשבש את תמיכתנו. מעצרת תמיכה שקטה מצאנו עצמנו בסיטואציה שבה אנו חוששים לקחת אחריות על הנוער, שהעצרת נועדת בשבילו. נציין שהמשטרה סייעה לנו והודיעה כי תתגבר את כוחותיה ואולם אין עובדה זו מסייעת להרגיע את ההורים שבניהם היו אמורים לעלות על אוטובוסים ולהצטרף אלינו. לאור זאת העצרת לא תתקיים ואנו, הרוב הדומם, נעביר את פעילותינו בחזרה למערכות החינוך ולרשתות החברתיות", אומר שיזגל.

כזכור, אתמול טען שיזגל בראיון ל'כיפה' כי הוא בעד עינויים על פי החוק ובצורה מסודרת ליהודים וערבים ללא הבדל כצורך להיאבק בטרור