"העבריינים היחידים שאשמים בתיק דומא, הם החוקרים של הנאשמים"

עורכי הדין של עמירם בן אוליאל דיברו היום במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה בבית סוקולוב ותקפו את התנהלות השב"כ והממסד

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/03/16 16:19 כג באדר א'

"העבריינים היחידים שאשמים בתיק דומא, הם החוקרים של הנאשמים"
אפרת קרסנר, צילום: אפרת קרסנר

"העבריינים היחידים שאשמים בתיק דומא, הם החוקרים של הנאשמים. צריך לסגור את המחלקה היהודית בשב"כ", אמר עו"ד יורם שפטל במסיבת עיתונאים מיוחדת יחד עם עו"ד איתמר בן גביר, שניהם מייצגים את עמירם בן אוליאל הנאשם ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא.

במסיבת העיתונאים שנערכת ברגעים אלו ב'בית סוקולוב' התייחס שפטל למשפט וטען כי אמות המידה והכללים שמופעלים נגד בן אוליאל אינם אלו שמופעלים במקרים אחרים. "השאלה היא אינה האשמה או חוסר האשמה של הנאשם כי הדברים ברורים לחלוטין. מה שעומד באמת למבחן, זה האם מערכת המשפט תוכלו חרף הלחצים האדירים של הממסד הפוליטי, הממסד המשפטי והממסד הביטחוני, שכולם חפצים בכל מחיר ללא כל מעצורים בהרשעות בתיק הזה. האם מערכת המשפט תהיה מסוגלת ליישם את הכללים שהיא עצמה קבעה, רק תשפטו על פי התקדימים ועל פי הכללים שבהם נבחנת הודעה של נאשם. אם כך יהיה, אין צילו של ספק שהנאשם ושני הנאשמים ייצאו זכאים מהאשמה", אמר שפטל נחרצות.

הוא הוסיף, כי ההודאות שהוצאו לטענתם בעינויים אינן קבילות, "אין שום אבק ראייה בנוסף להודעות שהוצאו בצורה ברברית כתוצאה מעינויים מבישים ומכפירים, שקשה להאמין שכמותם ניתן להפעיל כלפיי יהודים במדינת ישראל".

"כל התוצרים של החקירה באו לעולם אך ורק כתוצאה מאמצעי חקירה ברברים להדהים, שכללו בין השאר מיטת סדום כמו בימי האינקוויזיציה. אליה הנאשם נקשר ושמו את הכיסא כל פעם בזווית כשהוא אזוק ארצה עם כיסא הסדום המפלצתי, כפי שהוא מתאר בקלטת התמלילים שעומדת לרשותכם. כך ורק כך הוצאה ההודאה או ההודאות של הנאשם", תקף שפטל.

הוא האשים את השב"כ והמחלקה היהודית בשיטות חקירה אותן הוא מכנה בזויות. "השב"כ מתבייש בשיטות החקירה הבזויות האלה, שאי אפשר לקרוא להן שיטות חקירה אלא מערכת עינויים ברברית. לכן הוא נערך בשני אופנים. הראשון - הם מצרפים נאשם אחד שהוא קטין על מנת שהמשפט יהיה בדלתיים סגורות, כי הוא לא רוצה שהציבור ייחשף לשיטות העבודה שלו כלפיי נחקרים יהודיים, והשב"כ אני מתכוון למחלקת היהודית הידועה לשמצה של השב"כ, כי השב"כ הוא אחד הארגונים, אם לא הטוב הוא בחמישייה הפותחת של ארגונים כמותו בעולם. כל מה שאני אומר מכוון רק למחלקה היהודית של השב"כ שהיא לא עושה דבר למען המדינה", האשים שפטל חריפות והוסיף, " חובה לפרק את המחלקה היהודית של השב"כ, משום שהיא סדנה של עינויים. צריך מחלקה יהודית, שתאסוף מודיעין וראיות כלפיי ארגוני השמאל הקיצוני הישראלי שבגלוי ממומנים על ידי האויב הערבי".

"הדבר השני הוא, גם לקבל בנוסף לכך חיסיון על כל פרטי החקירה. כלומר, מי שבתירוץ העלוב, לא רוצים לחשוף את שיטות החקירה של המחלקה היהודית של השב"כ. מבלי להיכנס לדקויות ופרטים, ההודאות הוצאו של מרצונו החופשי שזה התנאי של בית המשפט העליון לקבל הודאה של הנאשם. 14 יום עד שהחלו העינויים הקשים, עד אז, עם כל האגרופים והסתירות והמכות, וחוסר השינה, הנאשם לא הודה בדבר. אדון ויינשטיין, הוציא היתר, שזה עינויים חסרי מעצורים עד אשר הנחקר יודה ואז החלה מסכת העינויים שנמשכה 48 שעות ובמהלכה הנאשם הודה. אני אומר לכם באחריות, אין אדם אחד מכם שלא היה מודה ללא היסוס ברצח ארלוזרוב אם היו מפעילים עליכם עינויים כאלה", אמר שפטל והסביר כי בכל אותה התקופה לא פגש בן אוליאל עו"ד ומיד כשפגש בו הודיע לו שההודאות היו תחת עינויים שלא יכל לעמוד בהם.

שפטל טען כי לא מדובר בתיק טרור אלא פלילי בלבד, "בניגוד למה שהממסדים טוענים, לא מדובר בעניין של טרור, מדובר בתיק פלילי רגיל של הצתה שבעקבותיה נגרמו מותם של שלושה אנשים לרבות בשני קטינים. זו עבירה פלילית רגילה, היא לא נעשתה בממסד של טרור. כמו מעשי הטרור של הערבים, גם טרור הסכינים שאנו עדים לאחרונה הוא טרור ממוסד, בגלל שהוא בא לעולם כתוצאה מהסתה ממוסדת של הרשות הפלסטינית. הטרור הערבי הוא טרור, היות והוא ממוסד ונעשה על ידי גופים ממוסדים לחלוטין. החמאס זה ממסד, זה ממשלה, זו מדינה למעשה", תקף שפטל והוסיף, "העבריינים היחידים שאשמים בתיק דומא, הם החוקרים של הנאשמים".

גם עו"ד איתמר בן גביר התייחס לנושא העינויים ואמר, "אנחנו שומעים בחודש האחרון כל מיני קולות של אנשים שאומרים, אולי בכל זאת לא היו עינויים, אולי בכל זאת הם לא כפי שאתם מספרים. אנחנו אומרים שכל מי שמחזיק בקלטות החקירה מא' ועד ת', מי שצילם 24 שעות, דקה אחר דקה את חדרי החקירות אלו אנשי שירות הביטחון הכללי. כשהתחלנו לקבל את חומר החקירה, ראינו שיש קלטות חסרות", סיפר בן גביר ואמר, "תציגו לנו את הקלטות, למה אתם לא מוכנים להראות לנו את הקלטות מאותן שעות שהלקוח אומר, עינו אותי. למה הם מפחדים? מי שרוצה לחשוף את האמת, חייב להראות את אותן קלטות".

בן גביר טען כי בן אוליאל נמצא במאסר בתנאים קשים, "שפטל ביקר לפני מספר ימים את עמירם והפסיק את הביקור בתחילתו כאשר לא ניתנה לו פרטיות, כאשר סוהר עמד לידם. לא נותנים לנו את היכולת להגן על הלקוח שלנו. היום זה עמירם בן אוליאל, מחר זה יכול להיות כל אחד מאיתנו. לא יכול להיות שבתנאים כאלה אנחנו ננהל משפט. כאשר האח הגדול מפקח עלייך. אם אתם רוצים לעשות סוג של משפט ראווה אפשר לעשות את זה, אבל לא איתנו. אנחנו רוצים משפט אמת. בסוף האמת ננצח".

"אני רוצה שהציבור הישראלי ידע מכוח מה מוגש כתב אישום בישראל ואת רמת ההשתוללות של השב"כ שהממסד לוחץ להביא נאשם בכל מחיר. זה חשוב לדעת זאת בשביל הדמוקרטיה הישראלית", אמר שפטל.

(צילום: כיפה)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן