הסתיימו ההליכים לקראת בחירת רב ראשי לירושלים

בשבוע הבא יוחלט על מועד הבחירות הסופי, שהתעכב בעקבות הערעורים שהוגשו נגד ההליך בחודשים האחרונים. ראש העיר, ניר ברקת: "זהו שלב חשוב בדרך למינוי רב ראשי מהזרם הציוני"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/08/12 15:52 ג באלול התשעב

הסתיימו ההליכים לקראת בחירת רב ראשי לירושלים
דוברות עיריית ירושלים, צילום: דוברות עיריית ירושלים

הוועדה לבחירת הגוף הבוחר את רבי ירושלים התכנסה היום (ג') כדי לדון בערעורים שהוגשו לגבי נציגי בתי הכנסת אשר עתידים לבחור את הרבנים הראשיים לעיר. הוועדה החליטה לדחות את כל הערעורים ובכך הסתיימו למעשה ההליכים לבחירות ובשבוע הבא יוחלט על מועד הבחירות הסופי. ישיבת הוועדה התנהלה באווירה נינוחה במשך כארבע שעות בה נדונו בהרחבה כל הטענות והערעורים של בתי הכנסת שלא נבחרו לשגר נציגים מטעמם לאסיפה הבוחרת.

כזכור, ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אשר יזם בשנים האחרונות את הליך הבחירה של רב ראשי ציוני לעיר, הוביל בחירה של בתי כנסת לגוף הבוחר על פי חלוקה גיאוגרפית של העיר המבוססת על החלוקה למנהלים קהילתיים וצביון האזורים השונים כך שבתי הכנסת ישקפו את אוכלוסיית ירושלים היהודית, קרי 70% ציבור כללי ו30% חרדים.

ברקת ציין כי "זהו שלב חשוב בדרך למינוי רב ראשי מהזרם הציוני. רב ציוני מתוך שני רבני עיר הוא הכרח בעיר בה 70% מהאוכלוסייה היהודית איננה חרדית ובעלת צרכים ייחודיים משלה , ועל כן ראוי שאחד מהרבנים שייבחרו יהיה מהזרם הציוני". ברקת הוסיף כי "לרב תפקיד משמעותי בייצוג העיר ותושביה, במעורבות בסוגיות הקשורות לעיר ובניהול ענייני הדת בעיר לצרכי האוכלוסיות השונות בה. ראוי כי רבניהם הראשיים של בירת ישראל ייבחרו בצורה דמוקרטית אשר משקפת את הרכב אוכלוסיית העיר".