הסרוג שאולי יפתור את משבר אזריה

ניסיונות גישור בין צה"ל לאלאור אזריה. בצבא מנסים להרגיע את הרוחות הסוערות בעקבות הרשעת החייל בהריגת מחבל מנוטרל ונפגשו השבוע עם המשפחה. המתווך: מזכ"ל האיחוד הלאומי

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/01/17 07:11 יג בטבת התשעז

הסרוג שאולי יפתור את משבר אזריה
הלל מאיר, צילום: הלל מאיר

בדרך לחנינה? השבוע נפגשו גורמים צבאיים עם אביו של אלאור אזריה במטרה להנמיך את הלהבות ולהביא לסיום הפרשה, בשיאה הורשע בשבוע שעבר אזריה בהריגת מחבל פצוע ומנוטרל. כך פורסם אמש (ג') בחדשות 2.

על פי הפרסום, מפקד חטיבת כפיר, חטיבתו של אזריה, אל"מ גיא חזות, נפגש ביום שני השבוע עם אביו של אלאור, צ'ארלי אזריה. מטרת הפגישה שהתקיימה באחד מבסיסי צה"ל, היתה להרגיע את הרוחות וייצר אמון הדדי. בפגישה ניסו נציגי צה,ל לשכנע את משפחת אזריה לשקול לוותר על ערעור וגם לשקול להחליף את צוות ההגנה. ההערכה היא ששורת צעדים אלה, עשויים לסלול את הדרך לגזירת עונש מופחת על אזריה ויתכן שאפילו חנינה.

מי שיזם את המפגש הוא אופיר סופר, שהיה בעבר סגנו של חזות כשהיה מג"ד בצנחנים והיום מכהן כמזכ"ל האיחוד הלאומי.

"דובר צה״ל בתגובה מסר כי הוא "מבקש להבהיר כי לא יפרט את תוכן הפגישה שהתקיימה בין משפחתו של סמל אלאור אזריה ומפקדו אך מכחיש את הפרסום השגוי בחדשות 2 כאילו הוצעה הצעה באשר להקלה בעונש או ביחס לערעור או כהתערבות אחרת כלשהי בהליך המשפטי.

דובר צה״ל מבקש להדגיש כי סמל אלאור אזריה זכאי להליך משפטי נקי וחף מלחצים ומטופל על ידי מפקדיו באופן שוטף כמו כל חיילי צה״ל.

עוד נציין כי סמל אלאור אזריה זכה לתנאים ראויים ואף מעבר לכך במהלך החודשים בהם שהה במעצר פתוח במחנה צבאי."

באיחוד הלאומי מסרו כי הם "תומכים בכל יוזמה שתביא לסיום הפרשה בהסכמת צה"ל ומשפחת אזריה".

(צילום: פלאש 90)

בתוך כך, מסתמן שהתביעה במשפטו של אזריה לא תתנגד למתן עונש קל יחסית על החייל. זאת ניתן ללמוד מתגובת התובע הצבאי לבקשת צוות ההגנה לדחות את הדיון בטיעונים לעונש שאמור להתקיים ביום ראשון הקרוב ה-15 לינואר. במכתב בתגובה כתב התובע הצבאי סגן-אלוף (במיל') נדב ויסמן כי "העדויות שהובאו בפני בית הדין מוכיחות שעד לביצוע העבירה הנאשם הצטייר כצעיר חיובי וכחייל קרבי מצטיין".