הסיפור החסידי של הרב פרל באלון שבות

רבה של אלון שבות הרב גדעון פרל זכה בפרס מפעל חיים לרב קהילה של מרכז ברקאי. במהלך דבריו סיפר הרב פרל סיפור של השגחה פרטית מופלא שממש הזכיר סיפורים חסידים מימים עברו

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/16 20:45 א בתמוז התשעו

הסיפור החסידי של הרב פרל באלון שבות
גיא טייב, צילום: גיא טייב

בטקס סיום מחזור הלימוד של רבני הקהילות זכה בפרס מפעל חיים לרב קהילה הרב גדעון פרל רבה של אלון שבות וממקימי הישוב.

הרב פרל עצמו תיאר כי הגיע לאירוע הענקת הפרס מבתי האבלים של משפחות מרק ואריאל. "אני פה ברגשות מעורבים. היום הייתי בבתי האבלים וליבי איתם. אל נקמות ה' ואנו תפילה שה' ייתן כוחות להתמודד עם האסון שנפל עליהם ועלינו", אמר הרב פרל. הרב פרל תיאר כיצד החל לשמש כרבה של אלון שבות לאחר הקמת הישוב לפני כ-40 שנה כאשר היו בו משפחות בודדות ואט אט צמחה הקהילה והתפתחה לממדיה כיום עם כ-800 משפחות, ותיאר את ההתמודדויות של רב קהילה. הרב פרל הדגיש כי דמותו של הרב בר שאול רבה של רחובות עומדת לנגד עיניו בכל הקשור להנהגת קהילה.

הרב פרל אף סיפר סיפור השגחה פרטית מופלא שקרה לו ומלמד על הדיעתא דשמיא שיש לרב קהילה. "יום אחד אני יושב בבית ובאה אלי כלה, גיורת יתומה מאב. היא הכירה בחור ורוצה להתחתן אבל אין לה כלום", תיאר הרב פרל. "הבחור ישראלי ויכול להביא קצת כסף אבל הם לא ידעו מהיכן יארגנו חתונה. אנחנו יושבים בסלון וחושבים מאיפה ניתן להביא סיוע לזוג ולארגן עוד תרומה ופתאום מצלצל הטלפון. שלוש פעמים לא עניתי ובסוף אני עונה. על הקו יהודי שמספר: שלום הרב. אתה הרב השמיני שאני מחפש. יש לי חבר בלונדון שלומד חברותא עם אדם אמיד ועומד לחתן בן. הוא מחפש לתרום ליתום כי הוא לא מחתן את ילדיו ללא שתורם חתונה ליתום. מועד החתונה בדיוק באותו תאריך שהזוג שלפני ביקש להתחתן!. אמרתי לו קלעת בול. באתי לזוג ואמרתי: יש חתונה. זו ממש אגדה. אי אפשר להאמין אבל הקב"ה שולח לרבני הקהילות סיעתא דשמיא".

מי שברך את הרב פרל על זכייתו היה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, תושב אלון שבות בעברו, ששלח ברכה מצולמת לטקס ובה אמר: "כמי שיכול להעיד על הנהגה רבנית באלון שבות במשך שני עשורים לפחות, אני חושב שהרב גדעון בהחלט זכאי לתאר הזה ויכול לשמש דוגמא לרבנים צעירים איך מנהיגים קהילה ואיך מגבשים קהילה ואיך פועלים כרב קהילה", אמר אדלשטיין. "בכלל למרכז ברקאי אני רוצה לומר שהפעילות הזו של הכשרת רבני קהילות מאוד חשובה למדינת ישראל. הבאנו איתנו המון דברים מהפזורה וזה לא אחד הדברים שבאופן טבעי נחת כאן בארץ. רב קהילה זה מושג שלפעמים חסר ומאוד חשוב שירבו רבני קהילות במדינת ישראל בבתי הכנסת בישובים ובשכונות. מי יתן שתזכו להכשיר עוד רבים".