הסטודנטים מבר אילן יפגינו מול הרבנות: "רוצים רבנות אחראית"

אגודת הסטודנטים של בר-אילן תקיים הפגנה ביום הבחירות לרבנות הראשית לישראל, בשבוע הבא, זאת בקריאה לחברי הגוף הבוחר "לבחור מנהיגים שיובילו להעצמה של עם ישראל"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 18/07/13 12:03 יא באב התשעג

הסטודנטים מבר אילן יפגינו מול הרבנות: "רוצים רבנות אחראית"
יחצ, צילום: יחצ

אגודת הסטודנטים של בר אילן - ”הגילדה“ - מתארגנת להפגנת סטודנטים ארצית שתתקיים ביום הבחירות לרבנות הראשית לישראל, בשבוע הבא, זאת בכוונה לקרוא לחברי הגוף הבוחר ”לבחור מנהיגים שיובילו להעצמה של עם ישראל והרבנות הראשית“.

"ההפיכה של בחירות לתפקיד רב ראשי לתוכנית ריאליטי מהסוג הנחות ביותר פוגעת בדימוי הציבורי של עם ישראל כולו", אומרים באגודת הסטודנטים בבר אילן, "הפרשיות האחרונות שנקשרו ברבנות הראשית גרמו נזק כבד לתדמיתה. צריך להחזיר את הרבנות לתפקידה המקורי לקרב את העם ליהדות ולהוות מופת של מנהיגות רוחנית ומוסרית עבור העם כולו“. באגודת הסטודנטים אמרו כי הם ”דורשים לייצר מנהיגים שיובילו להעצמת עם ישראל בדרך של אהבת ישראל".

יו"ר אגודת הסטודנטים, מתן בר נוי, הוסיף: ”גם לנו הצעירים יש מה להגיד, נמאס לנו מתדמית הרבנות הראשית. ביום שבו העסקנים ינסו לקדם אינטרסים לא רצויים - אנחנו נהיה שם ונלחם להחזיר את הרבנות לדרך המלך".

ההפגנה שתתקיים בשעות הצהרים במלון לאורנדו פלאזה בירושלים עשויה למשוך אחריה גם סטודנטים מאוניברסיטה העברית וכן ממוסדות אקדמאיים אחרים ברחבי העיר, אולם אלה טרם הכריזו על השתתפות בהפגנה. ב“גילדה“ מקווים לקבל את פני הגוף הבוחר שיגיע להצביע למועמדים לתפקיד הרב הראשי ולדרוש מהם רבנות אחרת.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il