הסטודנטים באוניברסיטה העברית הכריעו: לא תהיה מחיצה בנשף הסיום

אחרי ה'מהומה' שיצרו הסטודנטיות הדתיות בבקשתן להציב מחיצה בנשף הסיום של הפקולטה למשפטים, הכריעו הסטודנטים בהצבעה דמוקרטית- לא למחיצות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 17/05/16 21:12 ט באייר התשעו

הסטודנטים באוניברסיטה העברית הכריעו: לא תהיה מחיצה בנשף הסיום
betto rodrigues / Shutterstock.com, צילום: betto rodrigues / Shutterstock.com

לא יוצבו מחיצות בנשף הסיום של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית - כך הוחלט הערב (ג') לאחר שהתקיימה הצבעה דמוקרטית, בעקבות בקשה ראשונה של סטודנטיות דתיות להציב מחיצה בזמן הריקודים.

כזכור, בתחילת השבוע, בקשה חריגה של סטודנטיות דתיות באוניברסיטה העברית, עוררה סערה. הסטודנטיות, שלומדות בפקולטה למשפטים, הינן דתיות, וביקשו כי האוניברסיטה תציב במהלך נשף הסיום המתוכנן מחיצה, כך שיתאפשר גם להן לרקוד במהלכו בצניעות, ובדרך שתכבד את אורח חייהן.

בהצבעה בה השתתפו כ-400 סטודנטים שלומדים משפטים, הוחלט ברוב של 211 קולות, לעומת 176, כי הריקודים בנשף ישארו במתכונתם הנוכחית, ללא הצבה של מחיצות עבור הסטודנטיות הדתיות. בעמוד הפייסבוק של הפקולטה נכתב:"בהחלטת רוב דמוקרטית, לא תוצבנה מחיצות בנשף".

תגובה של גולש, לאחר פרסום ההחלטה, ספק צינית, ספק רצינית, טען כי הבחירות הדמוקרטיות, עדיין לא היו הוגנות מספיק:"גם באיראן יש בחירות. זה לא עושה אותה מדינה דמוקרטית. בחירות הן רק חלק מדמוקרטיה".

גולש נוסף, שהגיב בפייסבוק לאחר פרסום התוצאות, אמר כי הבחירות מציגות עורכי דין ומשפטנים שלא תומכים בדמוקרטיה:"211 משפטנים לעתיד שבעד כפייה ואי נתינת מקום לחבריהם באופן דמוקרטי. אני באופן דמוקרטי לחלוטין, בז לכם, ומקווה שלא תיטלו חלק בעיצוב בעיצוב החוקים הדמוקרטיים כדי שלא תכשירו חוק שהרוב יאכל את המיעוט באופן דמוקרטי".

ברשתות החברתיות ובאוניברסיטה התקיימו דיונים לא רק על המחיצה, אלא גם על עריכת האירוע עצמו - נשף או בכינוי האמריקאי prom, שהצליח להשתרש ולחדור גם לחיים הסטודנטיאלים באוניברסיטה.