הנשים יוצאות למאבק על 'שירת נשים': "הגיע הזמן שנפסיק לשתוק"

קבוצה שהתארגנה ברשת החברתית "פייסבוק" קוראת לנשים להשתתף באירועים מרכזיים אשר יביעו מחאה על הדרתן מהמרחב הציבורי, בעקבות סערת "שירת נשים" בצה"ל

חדשות כיפה אורי פולק 27/10/11 13:53 כט בתשרי התשעב

הנשים יוצאות למאבק על 'שירת נשים': "הגיע הזמן שנפסיק לשתוק"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

שירת נשים - הצד שלהן: בעקבות המאבק הציבורי שהתחולל סביב סוגיית שירת הנשים בצה"ל, ששיאו בהדחת צוערים דתיים מבית הספר לקצינים של צה"ל לאחר שסירבו להשתתף באירוע שכלל שירת נשים, מתאגדות נשים רבות למחאה ציבורית סביב הדרתן מהמרחב הציבורי.

קבוצת המחאה שנפתחה באחרונה ברשת החברתית "פייסבוק", תחת השם "ככה לא נראית ערווה! מחאה מוסיקלית של נשים שרות", קוראת לנשים להפגין נוכחות בשלושה אירועים מרכזיים ברחבי הארץ, במהלכם תקיימנה הנשים אירוע שירה ציבורי במחאה על המהלך.

מארגנות הקבוצה טוענות כי "המרחב הציבורי של נשים בישראל הולך ומצטמצם: קווי הפרדה באוטובוסים, מדרכות הפרדה בירושלים, איסור השתתפות באירועים רשמיים, איסור כניסה למקומות ב"לבוש בלתי צנוע", איסור הצגת דמויות של נשים בשלטי חוצות, והדוגמאות הולכות ומתרבות".

לטענתן, שיאו של האיסור על שירת נשים, כפי שבא לידי ביטוי בצה"ל, פוגע בהן עד מאוד. המארגנות הביעו מחאה על התנהלות המדינה, אשר לא התערבה בנעשה בצה"ל ואף ניסתה "למצוא פשרה שתמנע פגיעה ברגשות דת". לאור הדברים, קוראות המארגנות לנשים: "הגיע הזמן שנפסיק לשתוק".

"המרחב הציבורי שייך לכולנו, גברים ונשים כאחד. אנחנו לא מפיצות זימה ולא נסכים לקבל יחס כזה מצד אף אחד. שירת נשים אינה ערווה. שירת נשים היא דבר נפלא", קוראות הנשים.

במסגרת המאבק יתקיימו אירועים מרכזיים בחיפה, תל אביב וירושלים, ב-11.11, בשעה 11:00 בבוקר. "אנחנו משיבות את כבודנו ואת מקומנו כבני אדם במרחב הציבורי בישראל, באירוע שירה בציבור של נשים. כמובן שגם גברים מוזמנים להפגין נוכחות ולתמוך. לא ניתן שישפילו אותנו, לא ניתן שישתיקו אותנו. לא נפסיק לשיר", הן קוראות.