הנשיא פרס ערך ביקור תנחומים בבית משפחת הרב אלישיב

נשיא המדינה שמעון פרס אמר לבני משפחתו של הרב יוסף שלום אלישיב כי "אין ניחומים לאיש כזה, הנחמה היחידה היא שרוחו תיחקק לנצח בדברי ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/07/12 14:22 כט בתמוז התשעב

הנשיא פרס ערך ביקור תנחומים בבית משפחת הרב אלישיב
יוסף אבי יאיר אנגל, צילום: יוסף אבי יאיר אנגל

נשיא המדינה, שמעון פרס, ערך היום (ה') ביקור תנחומים אצל בני משפחתו של הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל, אשר נפטר אמש בירושלים. הנשיא ניחם את שלושת בניו ושתי בנותיו והביע צער עמוק על מותו של אביהם, הרב.

נשיא המדינה סיפר על היכרותו רבת השנים עם הרב אלישיב ואמר כי "הרב בלט ביושרו, בצניעותו, בראות עיניו ובחכמתו הרבה. הוא נשא על שכמו את מסעו של העם היהודי והנחלת מורשתו לכל גווני העם. הוא הבין בעומק, שאין לו גבולות, את הצרכים שיש למדינה ולעם היהודי בעת הזו ובכך תרם תרומה אדירה למדינת ישראל".

פרס הוסיף כי "בשנים האחרונות נחלש גופו אך מוחו נשאר צלול. לימוד התורה של בני הישיבות היה בראש מעייניו ונוסף על כך הייתה לרב הבנה מדינית והוא פעל רבות למניעת הקצנה ופילוג בעם".

בני המשפחה סיפרו לנשיא כי גם לאחר התקף הלב הקשה שעבר הרב, הוא ביקש את הגמרא ולמד במשך שעות רצופות. במהלך השיחה הועלתה ההשתתפות ההמונית אמש בהלוויה, בה רבבות חלקו לרב כבוד אחרון. הנשיא ציין כי "בכך הביעו מאות אלפים את הערכתם והוקרתם לרב. הוא ברח כל חייו מהכבוד - אך הכבוד רדף אחריו. הוא הנהיג בלי לרפות, אמר בלי לצעוק, רוחו הקרינה על כולנו. אין ניחומים לאיש כזה, הנחמה היחידה היא שרוחו תיחקק לנצח בדברי ישראל".