הנשיא פרס ערך ביקור בסוכותיהם של הרבנים הראשיים לישראל

הנשיא שמעון פרס נועד עם הרבנים הראשיים ונשא עמם תפילה לחיזוק עם ישראל. כמו כן ביקר בסוכתו של הרב עובדיה יוסף ואמר לו: "היה עדיף לכולנו לו נפטרנו מהמן המודרני, הוא אחמדיניג´אד"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/10/12 14:01 טז בתשרי התשעג

הנשיא פרס ערך ביקור בסוכותיהם של הרבנים הראשיים לישראל
לעמ, צילום: לעמ

נשיא המדינה שמעון פרס ערך היום (ג') ביקור בסוכותיהם של הרב עובדיה יוסף והרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, ונשא יחד עימם תפילות משותפות וברכות לחיזוק עם ישראל, לשלום ולחתימה טובה.

הנשיא פרס ברך את הרב עובדיה יוסף בביקורו בסוכתו ואמר כי הוא "שמח לבוא בסוכתך, השנה יותר מכל שנה, עמנו גדול וחזק והשם עומד לימיננו". הנשיא התייחס להתבטאויות האחרונות של נשיא איראן ואמר: "היה עדיף לכולם לו היינו נפטרים מהמן המודרני, הוא אחמדיניג'אד, ללא מלחמה. על איראן נכפות סנקציות כלכליות חריפות המבודדות את המשטר המושחת ביותר בעולם ויש לפעול בקואליציה רחבה ולהגביר את הלחץ המדיני והכלכלי על איראן.

(צילום: לע"מ)

הנשיא הדגיש בדבריו כי "הדבר הכי חשוב בטיפול בסוגיה האיראנית הוא ללכת יד ביד עם ארצות הברית, שהיא המעצמה הגדולה והחשובה ביותר בעולם וידידת אמת של ישראל". בשיחה סגורה בין הרב והנשיא דנו השניים בהרחבה בסוגיה האיראנית, הרב חיזק את ידי הנשיא ואמר: "תמשיך לפעול בדרכך, ברכת השם עלייך אני מאחל לך בריאות ואריכות ימים, שתצלח דרכך".

במהלך הביקור הנשיא התייחס לחשיבות צמצום הפערים החברתיים הקיימים כיום בחברה הישראלית ואמר כי "למרות המצב הכלכלי היחסית טוב של מדינת ישראל, עלינו להמשיך לפעול לצמצום הפערים החברתיים ולהעביר חלק נכבד מהכנסות הגז והנפט לחינוך ולמיגור העוני".

בביקור אצל הרב הראשי הספרדי הרב שלמה עמאר התייחס הנשיא לפועלו של הרב לאחדות העם ואמר לו כי "לך כבוד הרב, יש חלק גדול באחדות העם, במאור הפנים והצגת היפה והטוב שבדת". הרב עמאר התייחס לעשייתו המדינית חברתית של הנשיא ואמר: "פעולותיך ואמירותיך היו בכיוון הנכון, בחוכמה ובדעת, המשך לעשות כן ושהשם ייתן לך אריכות ימים".