הנשיא פרס לאובמה: שקול מתן חנינה לפולארד

פרס שיגר אגרת רשמית לנשיא ארה"ב, בה הוא קורא לו לשקול בחיוב מתן חנינה למרגל הישראלי, זאת מטעמים הומניטאריים. אסתר פולארד לאובמה: "תן ליונתן לשקם את מה שנותר מחיינו"

חדשות כיפה אורי פולק 09/04/12 20:51 יז בניסן התשעב

הנשיא פרס לאובמה: שקול מתן חנינה לפולארד
יוסי זליגר יחצ, צילום: יוסי זליגר יחצ

נשיא המדינה שמעון פרס שלח היום (ב') איגרת אישית לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בה ביקש ממנו לשקול בחיוב מתן חנינה למרגל הישראלי הכלוא בארה"ב, יונתן פולארד.

באגרת מודה הנשיא לאובמה על יחסו החיובי ועל הידידות הרבה שמפגין הממשל האמריקני כלפי מדינת ישראל. כמו כן הוא מדגיש את הדאגה הרבה השוררת בקרב עם ישראל ובני משפחתו של פולארד בשל הידרדרות מצבו הבריאותי בעת האחרונה. באגרת ציין פרס כי לאור מצבו הבריאותי הקשה של פולארד והעובדה כי הוא כבר מרצה את עונשו 26 שנים בכלא האמריקני, הוא מבקש ממנו לשקול בחיוב את האפשרות להעניק לו חנינה, על רקע הומניטארי.

אסתר פולארד, רעייתו של יונתן, אמרה בעקבות פניית הנשיא פרס כי היא מודה לו על "שפעל היום למען הצלת חיים". לדבריה, "יונתן עדיין מאושפז ומצבו מוגדר מסוכן. אני רוצה לפנות מכאן לכבוד הנשיא האמריקני ברק אובמה - אנא תן ליונתן לשקם את מה שנשאר מחיינו, אל תתן לו לסיים את חייו בכלא".

רק אתמול, במסגרת ביקורו של פרס בבתיהם של הרבנים הראשיים לישראל ובביתו של הרב עובדיה יוסף, אמר הנשיא כי הוא יעשה כמיטב יכולתו "למען חזרתו של פולארד".