הנשיא פרס: "הערצתי את הרב קוק"

נשיא המדינה ביקר בישיבת כפר הרא"ה לרגל חג השבועות והתוודה על אהבתו לכתביו של הראי"ה קוק זצ"ל

חדשות כיפה אורי פולק 06/06/11 14:54 ד בסיון התשעא

הנשיא פרס: "הערצתי את הרב קוק"
מארק ניימן/לע"מ, צילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה שמעון פרס השתתף היום (ב') בטקס הבאת ביכורים מסורתי בכפר הרא"ה שבעמק חפר. הנשיא צפה בתהלוכת הטרקטורים עמוסי הביכורים, טעם מן התוצרת החקלאית המשובחת ואף זכה לקבל סלסלת ביכורים פרי תנובתן של פרות כפר הרא"ה. בין היתר, ביקר הנשיא גם בישיבת כפר הרא"ה, שוחח עם סגל הרבנים ונפגש עם תלמידיה.

"אני מאחל לכל תושבי ישראל בארץ ובתפוצות חג שבועות שמח", אמר הנשיא לקהל, "זו חובה לשמוח ולצחוק בחג וזו זכות גדולה לטעום ולהנות מתנובת ארץ ישראל המשובחת. החקלאים הישראלים יצרו במו ידיהם את החקלאות הטובה בעולם ובחג השבועות כל עם ישראל יחד איתי יכול להנות ולאכול מפרי הארץ".

עוד הוסיף הנשיא כי הוא גאה להיפגש ולדבר עם דורות של מתיישבים. "הרשו לי להביע את הערכתי לרוח המתיישבים שפעלו על פי רוח הפועל מזרחי של יהדות מפוארת ועבודת כפיים קשה. אני הערצתי את הרב קוק ונהגתי לקרוא באופן אדוק את כתביו, אין ספק שרוחו ומורשתו שורים על המקום הזה", אמר הנשיא.

הרב שמחה וייס, רבה של כפר הרא"ה, אמר לנשיא כי "זה כבוד גדול עבור תושבי כפר הרא"ה לארח אותך בחג השבועות המסורתי שלנו, אנו בכפר ממשיכים לשמור על מסורת עשירה ושורשית של עבודת כפיים לצד לימוד תורה ונמצאים איתנו למעלה מחמישה דורות של מתיישבים חלוצים ציוניים שבחרו להתיישב בתקופה קשה בכפר הרא"ה והקימו משק חקלאי משגשג".