הנשיא פרס: אעשה ככל שניתן כדי להשיב את פולארד הביתה

ערב יציאתו לארה"ב, ערך הנשיא שמעון פרס מפגש עם משפחות שכולות אשר ביקשו ממנו לקדם את עניין שחרורו של יונתן פולארד מבית הסוהר האמריקאי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/06/12 18:24 טו בסיון התשעב

הנשיא פרס: אעשה ככל שניתן כדי להשיב את פולארד הביתה
קובי גדעוןלע"מ, צילום: קובי גדעוןלע"מ

ערב יציאתו לביקור בבית הלבן קיים היום (ג') נשיא המדינה, שמעון פרס פגישה מיוחדת עם נציגי המשפחות השכולות אשר ביקשו להגיע לחזק את ידיו נוכח עשייתו של הנשיא למען שחרורו של פולארד. המשפחות ביקשו להעביר מסר מההורים השכולים לנשיא ארה"ב, ברק אובמה.

בפגישה, בה השתתפו בין היתר גם רוחמה רז ששכלה את אחותה בפיגוע בקו 405, רון קרמן, ששכל את ביתו בפיגוע בקו 37 בחיפה, אסתר וקסמן, ששכלה את בנה החטוף, נחשון וזהבה רוזן, אמה של ענת רוזן-וינטר שנרצחה במסעדת "אפרופו" בפורים 97', ביקשה רז כי בפגישתו של פרס עם הנשיא אובמה הוא "יציב את עניינו של פולארד יעמוד במרכז סדר היום מבחינה הומאנית. פולארד ריצה את עונשו ואנו ששילמנו את המחיר הכבד ביותר רוצים להעביר מסר של הצלת נפש, הצלת פולארד".

גם אסתר וקסמן אמרה לנשיא פרס כי "פולארד יושב כבר 27 שנים בכלא במצב קשה. אני פונה אליך כאמא וכאזרחית ישראלית שרוצה לראות אותו לידי. הגיע הזמן שבפולארד יהיה בן חורין הלוואי ותצליח במשימתך".

"בזכות מעמדך הבינלאומי אני מבקש כי תפעיל את מלוא כובד משקלך למענו של פולארד", אמר רון קרמן לנשיא, שציין כי הוא "ישמח אם יונתן יוכל לשוב אתך הביתה עם שובך במטוס. בעוד יומיים יחול יום ההולדת ה-27 של ביתי. המספר הזה, כמספר השנים בהן פולארד בכלא מחריד אותי. האדם הזה חייב להשתחרר. כל עם ישראל ישמח אם פולארד יחיה את שארית חייו בארץ".

הנשיא פרס השיב לאורחיו כי זו זכות בשבילו להיפגש איתם וכי לעצם הפגישה איתם יש משקל שונה ואעביר את העומק והרגש בו דיברתם גם לנשיא אובמה. "שחרורו של פולארד הוא מטרה חשובה אחרי 27 שנים של מאסר וריצוי העונש. אני מצדי אמלא את השליחות, זוהי שליחות אנושית במובן הנעלה ביותר, אדבר כאדם אל אדם ואעשה ככל שניתן בידי כדי להשיבו הביתה", אמר פרס.