הנשיא ספד לרב עובדיה: "מורי ורבי, שכב בשלום"

נשיא המדינה שמעון פרס ספד לידידו, הרב עובדיה יוסף: "כשלחצתי את ידו חשתי שאני לוחץ את ידה של ההיסטוריה וכנשקתי לראשו חשתי שאני מנשק לגדולתה של ישראל". צפו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/10/13 18:44 ג בחשון התשעד

הנשיא ספד לרב עובדיה: "מורי ורבי, שכב בשלום"
לעמ, צילום: לעמ

נשיא המדינה שמעון ספד היום (ב‘) לרב עובדיה יוסף, לאחר שובו מבית הלוויות שמגר בירושלים.

”לפני מספר שעות הלכתי להיפרד ממורי רבי וידיד נפשי המרן עובדיה יוסף - זו הייתה שעה קשה. גרוני נחנק מדמעות - לחצתי את ידו שעוד הייתה חמה ונשקתי על מצחו שנראה לי גדול כתמיד. כשלחצתי את ידו חשתי שאני לוחץ את ידה של ההיסטוריה וכנשקתי לראשו חשתי שאני מנשק לגדולתה של ישראל“.

”אנו עם קטן והקדוש ברוך הוא שיגר לנו ענקי רוח ופיצה אותנו באיכות ענקית על המזער של החומר“, אמר פרס, ”מיד לאחר חורבן בית שני קמו שני ענקי רוח - יוחנן בן זכאי ויהודה הנשיא. אני מזכיר את זה כיון והם הגיעו למסקנה שכדי לקיים את העם היהודי צריך ללמוד. "והגית יומם ולילה"- הרב עובדיה יוסף סימל את זה, ועשה את זה- הוא פשוט היה אדם גדול“.

הנשיא אמר כי ”גדולה אינה נמדדת, היא מורגשת כרוח הנושבת החודרת לפינות עלומות ומפיצה אור גדול במקומות בלתי צפויים. גם כאשר לא חסך את שבטו הוא אהב את בנו. היה תמיד סנגור לכל אדם קטגור לכל עוולה. מעולם לא ביטל את זמנו, והשקיע בעיון ולימוד תורה, והתאמת התורה למצבים החדשים. משהכרתי אותו חשתי שהוא אדם גדול עם זיכרון בל יאומן, וחוכמה לדעת עוד ולחלוק עם האחרים. תרומתו הייתה בגדולתו ובאהבתו לארץ, בהתחשב עם בעיותיה פתר בעיות שאף אחד אחר לא יכל לפותרן תוך שימוש ברוח“.

הנשיא סיים את דבריו במילות פרידה אישיות ואמר: "מורי ורבי שכב בשלום ותישן בשלום עד בוא מנחם משמיע שלום. זכותך תגן עלינו ועל כל ישראל ותהא מליץ אושר לבני משפחתך ולבני ישראל כולם".