הנשיא נפגש עם הרב עמאר על רקע מעצר הרבנים

בפגישה ביקש הנשיא פרס מהרב הראשי לפעול על מנת "לשמור על כבוד התורה מצד אחד ועל שלטון החוק ואחדות העם מצד שני"

חדשות כיפה אורי פולק 06/07/11 12:44 ד בתמוז התשעא

הנשיא נפגש עם הרב עמאר על רקע מעצר הרבנים
יוסף אבי יאיר אנגל, צילום: יוסף אבי יאיר אנגל

נשיא המדינה שמעון פרס הזמין היום (ד') למשכן הנשיא את הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, הרב עמאר וביקש ממנו להטיל את מלוא כובד משקלו כדי לשמור על כבוד התורה מצד אחד ועל שלטון החוק ואחדות העם מצד שני. הפגישה נערכה על רקע מאורעות הימים האחרונים ובהם מעצרם של הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף - והקיטוב הגובר בעקבותיהם.

בפתח הפגישה הודה הראשון לציון לנשיא על ההזמנה ועל רצונו הכן של הנשיא לפעול להרגעת הרוחות ולמנוע קיטוב והליכה לקיצוניות. הנשיא הדגיש בדבריו כי "שלטון החוק הוא הבסיס לקיומנו וכולם צריכים להיות שווים בפני החוק". פרס הוסיף כי "לרבני ישראל, כמנהיגיו הרוחניים של הציבור, ישנה אחריות גדולה לשמר עקרונות אלו ולהימנע מאמירה או פרשנות קיצונית שפוגעת בחוסנו המוסרי של עם ישראל, מדינת ישראל ותורת ישראל".

(צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)



הרב עמאר ציין בדבריו כי הוא מבקש מהציבור להימנע מכל דבר קיצוני שמביא לידי קלקול באמת. "על פי הרמב"ם, הדרך הראויה היא דרך האמצע, שהוא שביל הזהב. הרב ציין כי היום יותר מתמיד, על הרבנים ומנהיגי הציבור להיות זהירים בדבריהם, כדי שצעירים נלהבים לא יגררו בעקבות הדברים לעשיית מעשים קשים וקיצוניים", אמר הרב עמאר.

הרב הראשי הוסיף כי לפני מספר חודשים הוא פנה לרשויות ולרבנים המעורבים בפרשה והציע לערוך בירור בלשכתו על מנת לשמור על כבוד הרבנים, ולמנוע את המצב שנוצר, בו היה עימות חזיתי בין הרשויות לרבנים. לצערו, חרף נכונות מצד הרשויות, הדבר לא יצא אל הפועל.

בתום הפגישה פנו נשיא המדינה והראשון לציון, הרב עמאר לציבור בקריאה לשמור על שלטון החוק, ולהגן על כבוד התורה, ועל ערכי המוסר של עם ישראל.