הנשיא מפעיל לחץ נגד ההחלטה על איסור ברית מילה באירופה

נשיא המדינה שיגר הבוקר איגרת מיוחדת למזכ"ל מועצת אירופה וביקש כי יפעיל את סמכותו המוסרית לטובת שינוי ההחלטה לאסור קיום ברית מילה באירופה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/10/13 10:38 ג בחשון התשעד

הנשיא מפעיל לחץ נגד ההחלטה על איסור ברית מילה באירופה
לעמ, צילום: לעמ

בעקבות החלטת מועצת אירופה לאסור קיום ברית מילה באירופה שיגר הבוקר נשיא המדינה שמעון פרס איגרת מיוחדת למזכ"ל מועצת אירופה מר תורביורן ג'אגלנד, בה ביקש הנשיא להפעיל את השפעתו וסמכותו המוסרית בכדי לשנות את החלטת המועצה האוסרת על קיום מצוות ברית-המילה.

”הצטערתי לשמוע על ההחלטה האחרונה שהתקבלה בעצרת הפרלמנטרית של מועצת אירופה בעניין איסור קיום ברית מילה בקהילות יהודיות ומוסלמיות“, כותב פרס באגרת, ”המסורת של קיום ברית-מילה התקיימה על-ידי קהילות יהודיות במשך אלפי שנים ומהווה אלמנט בסיסי במסורת היהודית וחלק מחובתנו כיהודים“.

הנשיא ציין כי ”חברי הקהילות היהודיות ברחבי אירופה יסבלו מאוד לראות את תרבותם ואת חופש הדת שלהם מוגבלים על-ידי מועצת אירופה, מוסד המוקדש להגנת הזכויות הללו בדיוק. על כן אני מפציר בחברי המועצה המכובדת הזו לשקול מחדש את ההחלטה“.

פרס כתב לת'ורביורן כי הוא הקדיש ”חלק נכבד מחייך המקצועיים להגנה על חירות הזכויות של אזרחים בכל העולם, בין השאר על-ידי יישום רשות מחוקקת הוגנת ושוויונית בנורבגיה ובמוסדות האיחוד האירופי. אני יודע כמה אתה מעריך את עקרונות חופש הדת והאמון, ושתפעיל את השפעתך המתחשבת במועצת אירופה לטובת זכויות בסיסיות אלו".