הנשיא: המכינות הקדם צבאיות מייצגות את שיא היהדות

נשיא המדינה נפגש עם משפחות נרצחי הפיגוע במכינה בעצמונה וקיבל מידיהן הגדה ייחודית לפסח שהוצאה לאור לזכר הנרצחים. "אני נרגש מערכי הציונות המושרשים בלבבותיכם", אמר הנשיא

חדשות כיפה אורי פולק 03/04/12 15:29 יא בניסן התשעב

הנשיא: המכינות הקדם צבאיות מייצגות את שיא היהדות
יוסי זליגר יחצ, צילום: יוסי זליגר יחצ

נשיא המדינה שמעון פרס קיבל היום (ג') הגדה ייחודית לפסח שהוצאה לאור לזכרם של נרצחי הפיגוע שהתרחש בשנת 2002 במכינה הקדם צבאית בעצמונה. לבית הנשיא הגיעו הורי הנרצחים יחד עם הרב אלי אדלר, שהעביר את השיעור במכינה בליל האסון.

את ההגדה הגישו לנשיא המשפחות השכולות של הצעירים אריאל זאנה, ערן פיקאר ואהרון קרוגליאק ז"ל שנרצחו בפיגוע הטרור, מספר שבועות לפני חג הפסח, יחד עם טל קורצוויל ואשר מרקוס ז"ל. נציגי המשפחות הגישו לנשיא את ההגדה לזכר הבנים וסיפרו לו על תחושותיהם ערב החג, עשור לאחר שאיבדו את יקיריהן.

נשיא המדינה פנה למשפחות ואמר להם כי הוא "נרגש מערכי הציונות העמוקים המושרשים בלבבותיכם ובטוח שבניכם הלכו בדרך ערכית וציונית דומה ובמיוחד לאור העובדה שרובכם משתייכים למשפחות עולים". הוא ציין כי "בחירת בניכם ללמוד במכינה קדם צבאית ולהמשיך לשירות צבאי מלא, על פי רוב לשירות קרבי מובחר בצה"ל, ראויה להערכה".

בהתייחס למקומן של המכינות הקדם צבאיות, הדגיש הנשיא כי "המכינות הקדם צבאיות מייצגות בעיניי את השיא של היהדות מפני שהיא משלבת לימוד תורה עם הגנת הארץ".

בסיכום המפגש איחל הנשיא למשפחות השכולות שיצליחו "לטעום את טעמו של חג החירות למרות האובדן. יהי זכרם של בניכם ברוך".