הנשיא בהשבעת הרבנים: העם מתפלל לרבנות מכובדת ומוערכת

בטקס שנערך בבית הנשיא הצהירו הרבנים הראשיים אמונים למדינה. הנשיא: "עם ישראל זקוק לכם, הוא צמא לפגוש את פניה המאירות של המסורת היהודית. הרבנים הראשים התחייבו להקשיב למצוקותיהם של האנשים הקטנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/13 11:08 ח באלול התשעג

הנשיא בהשבעת הרבנים: העם מתפלל לרבנות מכובדת ומוערכת
קובי גדעון / לעמ, צילום: קובי גדעון / לעמ

פוליטיקאים, רבנים, משפחה, וחברים התכנסו הבוקר במשכן הנשיא לכבודם של הרבנים הראשיים החדשים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, שהושבעו הבוקר לתפקידם.

במהלך הטקס הצהירו הרבנים אמונים למדינת ישראל והתחייבו לשאת בנאמנות את תפקידם במועצת הרבנות הראשית ובבית הדין הרבני הגדול. בנוסף התחייבו השניים לשמור אמונים למדינת ישראל, לשפוט את העם משפט צדק, לא להטות משפט ולא להכיר פנים.

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר לרבנים כי "עם ישראל זקוק לכם היום, אולי יותר מאי פעם, הוא צמא לפגוש את פניה המאירות של המסורת היהודית. הוא צמא לנתיב הבהיר של מוסר הנביאים. עם ישראל מתפלל לרבנות מכובדת ומוערכת, שתשיב רוח וגדולה בערכי הנצח ובחיי היום-יום".

(צילום: קובי גדעון / לעמ)

"בחלקכם נפלה זכות גדולה. לקרב בין אחים, דתיים ושאינם דתיים. להסיר מחיצות של חשדנות וניכור. לחרוץ ברגישות דין אמת וצדק, ולנווט את מערכת בתי הדין הרבניים ברוח בית הלל. להטות אוזן אנושית, השואבת משאר רוחכם התורני, ולשמש תל תלפיות לכל דורש", הוסיף הנשיא.

פרס הזכיר את זכות האבות של הרבנים הראשיים, ששניהם בנים לרבנים ראשיים שכיהנו בעבר, הרב עובדיה יוסף והרב ישראל מאיר לאו. וביקש מדור ההמשך ללכת בדרכי אבותיו, דרך של אהבת התורה והבריות.

(צילום: קובי גדעון / לעמ)

הרבנים הראשיים: להקשיב למצוקותיהם של האנשים הקטנים

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, נשיא בית הדין הרבני הגדול, ציין בדבריו כי אומנם נצטוונו "לשפוט את העם משפט צדק", אך משפט צדק אין פרושו יקוב הדין את ההר. על הדיינים היושבים בדין להתחשב במצוקותיהם של הבאים לדין, ועד כמה שאפשר, לעזור להם לפתור את המצקות שלהם". הרב יוסף ציין כי בכוונתו להמשיך את מורשת אביו, לפיה "כח דהתירא עדיף", ושלא לעכב שלא לצורך הליכים בבתי הדין או בהליכי הגיור. לדבריו על מנת לחולל את השינויים הנדרשים בבתי הדין, יש צורך בדיינים חזקים בעלי סמכות, שפסיקתם תהיה מקובלת על כל הציבור.


"אהפוך כל אבן בארון הספרים היהודי ואחפש את הדרך, על פי ההלכה, למצוא את המענה הראוי למצוקותיהם של האנשים בישראל" הוסיף הרב דוד לאו, כשהוא מתייחס למצוקותיהם של האנשים הקטנים שלדבריו פעמים רבות לא מוצאים דרך להביע את מצוקותיהם. "אשתדל להיות פה ואוזן לכל אחד מתושבי המדינה והעם היהודי כולו" סיכם הרב לאו.