הנשיא אירח מאות אזרחים בסוכתו: "אנחנו בציפייה לאושפיז יקר שבדרכו הביתה"

כמיטב המסורת בחול המועד, אירח הנשיא שמעון פרס את אזרחי ישראל בסוכתו, במסגרת "יום פתוח" בבית הנשיא. בהתייחס לשליט, אמר: "העם התלכד בתפילה לחזרתו"

חדשות כיפה אורי פולק 17/10/11 13:51 יט בתשרי התשעב

הנשיא אירח מאות אזרחים בסוכתו: "אנחנו בציפייה לאושפיז יקר שבדרכו הביתה"
יוסף אבי יאיר אנגל, צילום: יוסף אבי יאיר אנגל

נשיא המדינה, שמעון פרס, אירח הבוקר (ב') את אזרחי ישראל בסוכתו, במסגרת יום פתוח בבית הנשיא - כמיטב המסורת לרגל חול המועד סוכות.

בדברים שנשא לפני קהל המבקרים, התייחס הנשיא לשובו המיוחל של החייל החטוף גלעד שליט ואמר כי "בסוכה זו רוגשת לכידות לבבות, במבחן קורע לבבות. זו סוכה מיוחדת. היא גדושה בציפייה לאושפיז יקר שבדרכו הביתה. גלעד, חייל בודד אחד, הביא למבחן ערך ייחודי בתולדותינו - הצלת נפש אחת מישראל, כהצלת נפשו של עם".

הנשיא ציין כי "העם כולו התלכד בתפילה נחושה - להשיבו בריא ושלם לביתו. למולדתו. נישא את עיננו לרגע ש'גלעד ירד את המדרגות' המובילות לביתו, למשפחתו. הוא בן לעם, עמנו, שידע מעמקי תהום וידע אוויר פסגות. נודה מכאן למשפחת שליט שלא עצמה עין ולא נסוגה מול מכשול. היא פעלה בנחישות ובאיפוק".

(הכנסת אורחים, צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)


בדבריו, התייחס הנשיא גם לכאבן של המשפחות השכולות בשל שחרור המחבלים האחראים לרצח יקיריהן. "נחבק כולנו את המשפחות שאיבדו את יקיריהן במלחמת הטרור. הן נושאות ביגון שלא ניתן להשתחרר ממנו ומתמידות באהבת עמן, באצילות ובכבוד. נישא את עינינו לרגע שגלעד ירד את המדרגות המובילות לביתו, למשפחתו. הוא בן לעמנו", אמר הנשיא.

סוכת הנשיא נערכה השנה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, החקלאות, הרווחה והמדע והטכנולוגיה - בסימן "מתחילים לחשוב ירוק". בבית הנשיא הוצגו פיתוחים חקלאיים חדשנים, פיתוחי אנרגיה חלופית, תערוכה מיוחדת מחומרים ממוחזרים ומופעי להקות מחול וזמר מהנגב והגליל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן