הנציג הדרוזי של המחנה הציוני מארגן ליל סדר לחיילים בודדים

הנציג הדרוזי של המחנה הציוני, במקום ה-26 ברשימה לכנסת, מזמין חיילים בודדים להשתתף בליל סדר שהוא עורך בבית ג'אן. גם אין לו בעיה כשיגידו "שפוך חמתך על הגויים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/04/16 11:36 יג בניסן התשעו

הנציג הדרוזי של המחנה הציוני מארגן ליל סדר לחיילים בודדים
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

חיילים בודדים מוזמנים לארוחת חג אצל הנציג הדרוזי סלאח סעד במחנה הציוני, המקום ה-26 ברשימה לכנסת. אז איך מוצא את עצמו אדם דרוזי יוזם חג יהודי מובהק? "פעם ראשונה שאני עושה כזה דבר. חשבתי שהרבה חיילים לא מוצאים את עצמם בליל הסדר עם ארוחה חמה ולכן רציתי לפתוח בעצמי שולחן עבורם. אני מזמין את כל החיילים הבודדים, שלחתי את המודעה לכמה שיותר אנשים" אמר סעד ל'כיפה'.

סעד אמר כי את הסדר תערוך משפחה יהודית שתגיע במיוחד לבית ג'אן מתל אביב, והוסיף כי הוא הכשיר את הבית לקראת פסח: "אנחנו נעשה ליל סדר כהלכתו, הכל כשר אצלנו - אצלנו כדרוזים באופן כללי אוכלים רק כשר ולא מערבבים בין בשר לחלב. גם לפסח הכל מוכשר וניקינו הכל מחמץ".

לשאלה אם אין לו בעיה עם הנוסח ההגדה כמו "שפוך חמתך על הגויים" ענה סעד: "אני מרגיש מאוד בסדר עם קריאת ההגדה. אפשר לומר שאני דרוזי ציוני גאה".

סעד הוסיף ואמר כי כבר 14 חיילים נרשמו לארוחה: "הדרוזים והיהודים הם אחים ואנחנו ביחד לטוב ולרע, ואמרתי שאני חייב שחיילים בודדים שאין להם איפה לאכול יגיעו אליי. גם נעשה להם שמח, שלא ירגישו לבד. אני נערך לכמה שיותר שישתתפו, פרסמתי גם את הטלפון הנייד שלי וכל מי שיתקשר, מקווה שיגיעו עוד. יש לנו הרבה מקום ואוכל".